
Nieuwsoverzicht: VEJA lanceert eerste sandaal, La DoubleJ pop-up kleurt deze zomer de PAUW Curated Space in Amsterdam, MR MARVIS opent eerste winkel in het Verenigd Koninkrijk op King’s Road, Londen en meer
Beeld: VEJA
VEJA lanceert eerste sandaal: ETNA combineert comfort, duurzaamheid en Braziliaanse flair
VEJA introduceert ETNA, de allereerste sandaal van het duurzame schoenenmerk. Het model is geïnspireerd op de Braziliaanse levensstijl en ontworpen voor warme dagen vol beweging, tussen stad en natuur. Met ETNA zet VEJA een nieuwe stap in het assortiment, twintig jaar na de lancering van hun eerste sneakers. De sandaal is voorzien van een gripvaste zool van Amazone-rubber en een flexibele binnenzool gemaakt van suikerrietplastic. Verstelbare klittenbandsluitingen zorgen voor comfort en een goede pasvorm. Het suède bovenwerk is behandeld met PFC-vrije, waterafstotende oliën. Het leer is afkomstig van verantwoord beheerde boerderijen en gelooid zonder schadelijke chemicaliën. Met de ETNA-sandaal onderstreept VEJA opnieuw zijn toewijding aan ecologische en sociale verantwoordelijkheid.
La DoubleJ pop-up kleurt deze zomer de PAUW Curated Space in Amsterdam
PAUW verwelkomt deze zomer het flamboyante Italiaanse lifestylemerk La DoubleJ in haar Curated Space aan de Van Baerlestraat in Amsterdam. Tot en met 23 augustus verandert de winkel in een feest van kleur, print en Mediterrane flair. Bezoekers vinden er een uitgebreide selectie kleding, accessoires en homeware uit La DoubleJ’s nieuwste collectie – van luchtige jurken tot stijlvolle getaway bags. De pop-up is onderdeel van PAUW’s Curated Space-concept, waar bijzondere merken een podium krijgen. “La DoubleJ’s uitgesproken karakter past perfect bij onze filosofie,” aldus creatief directeur Christiaan Klein Pauw. La DoubleJ-oprichter J.J. Martin: “Deze collectie is ontworpen voor dromerige zomers, van Venetië tot de Amalfikust – en nu dus ook Amsterdam.”
MR MARVIS opent eerste winkel in het Verenigd Koninkrijk op King’s Road, Londen
Het Amsterdamse merk MR MARVIS breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk en opent zijn eerste fysieke winkel in Londen. Gevestigd aan de prestigieuze King’s Road in Chelsea, markeert deze opening het eerste retailpunt buiten continentaal Europa. De winkel wordt de 19e MR MARVIS-store en is een belangrijke stap in de groeistrategie van het merk. Na succesvolle vestigingen in Nederland, Duitsland en België, zet MR MARVIS zijn uitbreiding voort in het VK, waar het merk al een sterke online aanwezigheid heeft. De winkel in Londen zal de volledige merkervaring bieden, van de iconische shorts en broeken tot de nieuwste topcollectie, en past perfect bij de lokale demografie en de nabijheid van premium winkels. “Deze winkel op King’s Road sluit volledig aan bij onze retailstrategie, gezien het sterke klantenbestand in de regio. We zijn enthousiast om de deuren deze zomer te openen,” zegt Richelle Eijkens, Retail Director van MR MARVIS. De winkel zal het kleurrijke aanbod van MR MARVIS presenteren, samen met inspirerende campagnes in een stijlvolle ruimte, compleet met grote dakramen en een uitnodigende klantbeleving.
Kipling Footwear maakt comeback in zomer 2026
Na een jaar afwezigheid keert het iconische merk Kipling terug in de schoenenwereld. De nieuwe zomercollectie 2026 wordt gelanceerd onder licentie van Shoesme International BV en markeert een frisse start met een vernieuwd design, gecombineerd met de herkenbare klassiekers waar Kipling om bekend staat. CEO Michiel Slaats van Shoesme zegt: “We zijn trots dat we Kipling Footwear mogen herintroduceren. Het merk heeft een sterke identiteit en trouwe fans. In samenwerking met Kipling – VF Corporation hebben we de strategie herzien, met als uitgangspunt het motto ‘Live Light’.”