Nieuwsoverzicht: tweedehands trends van 2024, Modebedrijf Okay Fashion & Jeans blijft groeien, J.C. RAGS lanceert vernieuwde identiteit en collectie
Beeld: Sellpy
Tweedehands trends van 2024: Nederlandse vrouwen kiezen steeds vaker voor tweedehands sneakers en bh’s
September is weer aangebroken, en in de modewereld draait deze maand niet alleen om fashion weeks, maar ook om duurzaamheid. Tijdens Second Hand September wordt tweedehands (ver)kopen aangemoedigd, met als doel mensen te inspireren om duurzamer te winkelen. Tweedehands platform Sellpy onderzocht voor Second Hand September het tweedehands koopgedrag van de Nederlandse consument* – wat zijn de trends van 2024? Waar het inmiddels (gelukkig) heel gebruikelijk is om tweedehands jasjes, blouses en accessoires te kopen, is dit jaar een opvallende verschuiving te zien. Zo behoren tweedehands sneakers tot de sterkst stijgende productcategorieën in Nederland, samen met bh’s. Dit toont aan dat de Nederlandse consument steeds comfortabeler wordt met het tweedehands kopen van intieme(re) items, zoals lingerie. Vergeleken met andere Europese landen, waar lingerie nog vrijwel niet tweehands wordt gekocht, is Nederland hierin vooruitstrevend. De meest gekochte items blijven jurken, jeans en sweaters. Zondag is de meest populaire dag voor tweedehands aankopen. Verder zoekt de Nederlandse vrouw vooral naar betaalbare merken; ze zoeken naar de beste deals. Mannen daarentegen kijken meer naar high-end of sportieve merken zoals Polo Ralph Lauren en Adidas.
Modebedrijf Okay Fashion & Jeans blijft groeien
Ondanks de voortdurende uitdagingen in de modebranche, zoals stijgende huurprijzen en hogere personeelskosten, slaagt DGA Edward van Dijk erin zijn modebedrijf, Okay Fashion & Jeans, succesvol uit te breiden. In slechts negen jaar tijd is het bedrijf gegroeid van 8 naar maar liefst 91 winkels in Nederland. Op 12 september opende Okay Fashion & Jeans zijn grootste winkel tot nu toe in Nijkerk. Met een oppervlakte van 1.000 m² biedt deze nieuwe vestiging een breed scala aan modieuze kleding voor een groeiend klantenbestand. Maar daar blijft het niet bij: op 18 september volgt de opening van een nieuwe winkel in Meppel. Edward van Dijk benadrukt dat, ondanks de uitdagingen, het belangrijk is om door te blijven investeren en de markt te blijven bedienen met aantrekkelijke fysieke winkels.
J.C. RAGS lanceert vernieuwde identiteit en collectie
Het iconische modemerk J.C. RAGS maakt een comeback na een complete herpositionering in samenwerking met BALLPARK STUDIOS. De vernieuwde collectie, die modern design en tijdloze stijl combineert, is vanaf deze week verkrijgbaar bij 45 toonaangevende retailers in Nederland. Met de nieuwe slogan “Connected Through Attitude” benadrukt J.C. RAGS zijn frisse benadering van eigentijdse herenkleding. Het merk, eigendom van Atrium House of Brands, heeft zijn volledige visuele identiteit vernieuwd, inclusief een nieuw logo en website. De officiële lancering vond plaats op 9 september met een spectaculaire onthulling van de nieuwe collectie.