TOP

Nieuwsoverzicht: No Excess lanceert collaboration met Gregory Sedoc, BESTSELLER viert 50-jarig bestaan met jubileumthema ‘Nearness’, Laura Toledano wordt General Manager Western Europe bij Zalando

In het nieuwsoverzicht updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: No Excess

No Excess lanceert collaboration met Gregory Sedoc: menswear met een missie

No Excess introduceert de SEDOC collectie: een samenwerking met voormalig Olympisch atleet en tv-persoonlijkheid Gregory Sedoc. De lijn is ontworpen voor mannen die in beweging zijn, en combineert technische materialen met een functionele, moderne stijl. De collectie biedt ademend 4-way stretchmateriaal, sneldrogende stoffen en een kreukvrije afwerking. Sedocs mindset – gefocust, doelgericht, altijd onderweg – vormt het vertrekpunt van deze samenwerking. De collectie bestaat uit doorlopende basics én seizoensdrops met comfortabele broeken, polo’s en overshirts in meerdere kleuren. Retailpartners worden ondersteund met B2C-campagnes, van outdoor tot social en video. Via een Gold of Silver partnerprogramma ontvangen winkels promotiematerialen, travel kits en POS-content. Ook staan pop-uppresentaties gepland op geselecteerde locaties.

BESTSELLER viert 50-jarig bestaan met jubileumthema ‘Nearness’

In 2025 bestaat modebedrijf BESTSELLER 50 jaar. De mijlpaal markeert ook het 30-jarig jubileum van het merk in Nederland. Wat in 1975 begon als een familiebedrijf in het Deense Ringkøbing, groeide uit tot een internationale speler met merken als JACK&JONES, VERO MODA, ONLY en SELECTED. Inmiddels is BESTSELLER actief in 44 landen en telt het concern 24.000 medewerkers. Het jubileumthema ‘Nearness’ staat symbool voor de hechte banden die BESTSELLER heeft opgebouwd met klanten, medewerkers en partners. De familiegedreven onderneming viert het jubileum met verschillende initiatieven, waaronder een ontwerpwedstrijd en het ‘Collective Giving 50’-project: 50 miljoen Deense kronen worden verdeeld over 50 goede doelen wereldwijd. Onder leiding van CEO Anders Holch Povlsen blijft BESTSELLER investeren in duurzaamheid en digitale innovatie. De ‘Fashion Forward’-strategie vormt daarbij het kompas, met doelen op het gebied van circulariteit, klimaat en sociale impact. Ook breidt het bedrijf zijn digitale showrooms en datagedreven tools voor retailpartners verder uit. Met 50 jaar ervaring blijft BESTSELLER bouwen aan een toekomst waarin menselijk contact, technologische vernieuwing en duurzame mode hand in hand gaan.

Laura Toledano wordt General Manager Western Europe bij Zalando

Zalando heeft aangekondigd dat Laura Toledano per 1 juli 2025 haar rol als General Manager uitbreidt met de Benelux. Ze wordt verantwoordelijk voor België, Nederland en Luxemburg, naast haar huidige markten Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Toledano volgt Fabio Baum op, die na vijf jaar Zalando verlaat. In haar nieuwe functie als General Manager Western Europe zal Toledano de strategische koers van Zalando in zes West-Europese landen aansturen, met oog voor lokale behoeften en commerciële doelstellingen. Ze trad in 2021 in dienst bij Zalando en kreeg in 2023 al extra verantwoordelijkheden voor de UK en Ierland. Eerder werkte Toledano bij Monoprix en Veepee. Zalando bedankt Fabio Baum voor zijn inzet in de afgelopen jaren, waarin hij onder meer verantwoordelijk was voor het versterken van klantbeleving en merkrelaties in verschillende regio’s.