Nieuwsoverzicht: deze retailers zijn genomineerd voor de ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands en Düsseldorf Fashion Days
Beeld: ABN AMRO
Deze retailers zijn genomineerd voor de ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ verkiezingen, editie 2024-2025!
De genomineerden voor de categorieprijzen van de ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en de ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’ editie 2024-2025 zijn bekend. Tijdens de stemperiode hebben consumenten ruim 230.000 beoordelingen gegeven over meer dan 500 retailers. En niet zonder resultaat: maar liefst 120 retailers maken kans op één van de categorieprijzen. Ten opzichte van vorig jaar zijn er weer een aantal nieuwkomers tussen de genomineerden te vinden, waaronder Plein.nl, Cloudpillo, Flying Tiger, Triumph, Livera en Norah.
Genomineerden Beste Winkelketen van Nederland 2024 – 2025
Damesmode
MS Mode
Norah
Primark
Herenmode
Jac Hensen
OFM.
Van Dal Mannenmode
WE Fashion
Mode accessoires
Lucardi
My Jewellery
Primark
Siebel Juweliers
vanHaren
Ondermode
Hunkemöller
Livera
Triumph
Zeeman
Schoenen
Nelson Schoenen
Omoda
Schuurman Schoenen
vanHaren
Ziengs
Genomineerden Webshop Awards the Netherlands 2024 – 2025
Damesmode
Je m’appelle
MS Mode
Norah
Herenmode
Van Dal Mannenmode
Zalando
Ondermode
Hunkemöller
Triumph
Zeeman
Schoenen
Omoda
Schuurman Schoenen
vanHaren
Mode accessoires
bonprix
Lucardi
My Jewellery
vanHaren
Düsseldorf Fashion Days: focus op Duurzaamheid met Circular Circuit
Tijdens de Düsseldorf Fashion Days, terwijl in 600 showrooms handel plaatsvond, kwamen 30 Nederlandse en Duitse ondernemers samen op Neonyt om te discussiëren over de Green New Deal en uitgebreide producentenverantwoordelijkheid (EPR). Deze richtlijn, al van kracht in Nederland sinds juli 2023 en in Duitsland vanaf januari 2025, verplicht kledingbedrijven tot repareerbaarheid, recycling en terugname van producten.
Het Circular Circuit-initiatief, georganiseerd door Fabriek Fris en Green Product Awards, onderzoekt hoe mode circulair kan worden. Een drie maanden durend onderzoek met 200 interviews benadrukte de noodzaak van kennisuitwisseling, samenwerking en de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen. De eerste bijeenkomst vond plaats tijdens Neonyt Düsseldorf van 26-28 juli.
“Veel merken zijn nog onvoorbereid op deze regelgeving, vooral wat betreft toekomstige coördinatie met andere sectoren,” aldus Rosan van Boven en Nils Bader. Het evenement legde de basis voor sectoroverschrijdende samenwerking en kennisuitwisseling om de mode-industrie duurzamer te maken.