TOP

Nieuwsoverzicht: Christian Louboutin, Idris en Sabrina Elba werken voor derde keer samen, FEMMES DU SUD lanceert collectie zonnebrillen, Fashion For Good Museum begint aan nieuwe fase en meer

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Louboutin

Christian Louboutin, Idris en Sabrina Elba werken voor derde keer samen en brengen nieuwe collectie uit

Christian Louboutin voelt zich vereerd om opnieuw met zijn vrienden Idris en Sabrina Elba te werken aan een derde editie van Walk A Mile In My Shoes (WAMIMS), een collectie van schoenen en lederwaren. Het startpunt voor de nieuwe collectie is een speciaal ontworpen print die het WAMIMS-acroniem op een elegante manier integreert in het kleurrijke patroon, als een fysieke belichaming van de boodschap achter het initiatief. De collectie zelf is mede-ontworpen door Sabrina, Idris en Christian, die hun inspiratie vonden in de kleuren die geassocieerd worden met de Afrikaanse cultuur. Honderd procent van de opbrengsten uit de verkoop zal worden gedoneerd aan zes goede doelen wereldwijd: The Gathering For Justice, Elman Peace, Immediate Theatre, The Raining Season, Casa 93 en AfriKids. Dankzij de samenwerking van Sabrina, Idris en Christian heeft het initiatief in slechts twee jaar tijd 2 miljoen dollar opgehaald. Om zich te richten op langdurige steun, zullen de opbrengsten van dit jaar worden gedoneerd aan zes opmerkelijke organisaties die al deel uitmaken van het WAMIMS-initiatief en die sociale gelijkheid ondersteunen en de creatieve ontwikkeling van jongeren bevorderen in de VS, het VK, Frankrijk, Ghana, Somalië en Sierra Leone.

FEMMES DU SUD lanceert collectie zonnebrillen

FEMMES DU SUD kondigt met trots de lancering van haar eerste collectie zonnebrillen aan. De collect ie is de perfecte mix van stijl en functionaliteit voor de moderne, modebewuste vrouw. Er zijn 2 modellen ieder in 4 verschillende kleuren, geheel in stijl met de komende SS25 collectie. De collectie is vanaf eind januari 2025 beschikbaar in de winkels en online. De brillen zijn vervaardigd van hoogwaardige materialen, waardoor ze niet alleen stijlvol, maar ook duurzaam zijn. Naast het gebruik van de meest milieuvriendelijke materialen, zorgen ze er samen met de producent voor dat de brillen weer ingeleverd kunnen worden en opnieuw gerecycled worden tot nieuwe zonnebrillen. Zo zijn de zonnebrillen volledig circulair.

Fashion For Good Museum begint aan nieuwe fase

Het Fashion for Good Museum sluit vandaag zijn deuren en deelt een afsluitend rapport, waarin alle lessen en inzichten van de afgelopen zes jaar publiekelijk worden gedeeld op World Environment Day – Fashion for Good blijft zich echter wel inzetten voor een duurzame mode-industrie middels hun Innovatie Platform. Dit afsluitende Museum rapport biedt een reflectie op de missie van het museum, met waardevolle inzichten en belangrijke mijlpalen, zoals het bereiken van 115.000 bezoekers en het opbouwen van een online community van meer dan 250.000 volgers. Met het oog op transparantie en samenwerking zijn deze laatste reflecties nu voor iedereen toegankelijk, inclusief tools en educatieve programma’s die gratis kunnen worden gedownload. Alle informatie is beschikbaar op onze website voor docenten, de culturele sector en geïnteresseerden.

P.C. Hooftstraat populairste bestemming voor luxemerken

In de 20 belangrijkste winkelstraten van Europa openden vorig jaar 107 luxemerken een nieuwe vestiging. De P.C. Hooftstraat in Amsterdam was met 17 nieuwe winkels de populairste bestemming voor luxemerken, aldus een onderzoek van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield. In vergelijking met andere luxe winkelstraten, zoals de Champs-Elysees in Parijs en New Bond Street in Londen, had de P.C. Hooftstraat vorig jaar de meeste nieuwe winkels van premium merken. De Amsterdamse straat had in totaal 17 nieuwe premium winkels. De vastgoedadviseur voorspelt dat in 2024 nog meer premiummerken geïnteresseerd zullen zijn in een nieuwe locatie in de duurste winkelstraat van Nederland. In 2023 had het merendeel van de winkelstraten een leegstandspercentage van minder dan 5 procent. De aanhoudend hoge vraag leidde ertoe dat de huurprijzen in luxe winkelstraten in 2023 met 3 procent stegen.