TOP

Mode tijdschrift Avant Garde maakt na vijftien jaar comeback

Modeblad Avant Garde maakt na 15 jaar een comeback. Het blad, dat twee keer per jaar verschijnt, richt zich op de doelgroep vanaf 25 jaar en wil het medialandschap opschudden met een mix van mode, kunst, lifestyle en de primeur van een AI-gegenereerde cover.

Beeld: Avant Garde

Het Nederlandse modeblad Avant Garde is na bijna vijftien jaar terug en vanaf vandaag overal te koop. Het tijdschrift, onder leiding van hoofdredacteur Bastiaan van Schaik, verschijnt twee keer per jaar als een 360 pagina’s dikke mannen en vrouwenuitgave en als online platform. Van Schaik wil de media opschudden: “Het is allemaal zo vreselijk braaf geworden.”

De nieuwe Avant Garde brengt een brede mix van modeseries, kunst, design, lifestyle, politiek en reizen. De eerste editie maakt direct een groot statement met een AI-gegenereerde cover, ontworpen door fotograaf Bastiaan Woudt, als een van de eersten ter wereld. Dit benadrukt de ambitie om in te spelen op de meest invloedrijke innovaties van het moment.

De inhoud is bewust grensverleggend en breed: zo is er een modeserie met sportschoenen gedragen door vijf geestelijken, waaronder Bisschop Jan Hendriks, en een gesprek met BBB-politica Mona Keijzer. Het blad richt zich op de doelgroep vanaf 25 jaar. De comeback wordt gevierd met een groot lanceringsfeest op 17 oktober in Amsterdam.