Hoe visual merchandising winkels succesvol maakt
1.18k
In een tijd waarin winkels steeds meer worden uitgedaagd en consumenten hogere verwachtingen hebben, wordt het duidelijk dat visual merchandising (VM) meer is dan alleen het stylen van etalages; het is een krachtige tool die het verschil kan maken tussen een volle winkel en een lege vloer. Maar hoe beïnvloedt VM de klantbeleving en de pres- taties van een winkel? En hoe pas je het effectief toe? Ronny De Vylder, een expert op het gebied van styling en visual merchandising met ervaring van vooraanstaande retailers, modehuizen en merken zoals: Browns, de Bijenkorf en Fiorucci, deelt zijn inzichten over de evolutie en toekomst van VM. We spraken ook met mode-ondernemers Heleen Hülsmann en Eva Lagos-Meritzos van pre-loved modewinkel Salon Heleen Hülsmann in Amsterdam, tevens de oprichters van modelabel DYO. Met hun expertise in het creëren van onderscheidende en boeiende etalages die altijd op een authentieke manier de aandacht weten te trekken, bieden ze een fris perspectief op inspirerende visuele presentaties.
Beeld: Salon Heleen Hülsmann & Ronny De VylderTekst: Lara Oliveri Een raam naar inspiratie Je kent het wel: je loopt door een drukke winkelstraat en de vele etalages lijken inwisselbaar, zonder dat er iets echt uitspringt. Toch zijn er winkels die erin slagen om je aandacht te trekken en te houden, zoals Salon Heleen Hülsmann,
Dit artikel is exclusief voor members
Wachtwoord vergeten? Klik hier.