TOP

“Fris, vrouwelijk en comfortabel: dát is Lady Day”

Tijdens de Textilia Picknick op Modefabriek spraken we met Suzanne en Madelon van kledingmerk Lady Day. Een jong merk met grote ambities en een duidelijke stijl: comfortabele mode voor de moderne vrouw die er verzorgd uit wil zien zonder in te leveren op gemak. Tune in voor een informeel gesprek!

Suzanne Harlaar is sinds de start in 2022 betrokken als managing director. “We zijn ontstaan vanuit een bestaand bedrijf met twee merken. Eén daarvan is helemaal doorontwikkeld tot Lady Day. Inmiddels zit ik er alweer een paar jaar met veel plezier,” vertelt ze. De ervaring in de mode had ze al: “Ik heb ervaring in diverse functies in de mode, waar ik met veel plezier aan gewerkt heb. Toen kwam Lady Day op mijn pad, en ben ik gebleven!”

Marketing en branding zijn in handen van Madelon, die sinds november 2023 bij het team zit. “Alles wat je ziet, van social tot lookbooks, pakken we samen op. We hebben net voor de tweede keer een gedrukt magazine gemaakt. Iets tastbaars om aan klanten mee te geven, dat maakt echt verschil.”

Lady Day staat voor draagbare en vrouwelijke mode met een frisse uitstraling. Comfort is een sleutelwoord, en dat komt grotendeels door het gebruik van travelkwaliteit. “Travelstof – zoals we het ook noemen – is stretchy, kreukvrij en comfortabel,” legt Suzanne uit. “Maar we willen wél voorkomen dat het klassiek of tuttig wordt. Daarom zoeken we het juist in frisse silhouetten en een modische uitstraling.”