TOP

DENHAM is de officiële modepartner van TeamNL voor de Olympische en Paralympische spelen, webwinkels hebben problemen met terugbetalingen en MUD Jeans lanceert pre-loved denim platform

Jeansmerk DENHAM zal in Parijs 2024 de outfits voor het Olympische en Paralympische team verzorgen, uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat webwinkels problemen hebben met terugbetalingen en MUD Jeans lanceert pre-loved denim platform. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 23 november.

Beeld: Liz van den Akker voor MUD Jeans

DENHAM is de officiële modepartner van TeamNL voor de Olympische en Paralympische spelen 

Het jeansmerk DENHAM kondigt aan samen te werken met NOC*NSF als officiële modepartner van het Nederlands Olympisch en Paralympisch team voor de openings- en sluitingsceremonie in Parijs in 2024. DENHAM zal het Olympische team (circa 500 sporters en begeleiders) en het Paralympische team (circa 250 sporters en begeleiders) voorzien van outfits die ze ook na de Spelen nog kunnen dragen. Eerder dit jaar ging DENHAM in gesprek met ereleden en ex-topsporters. Samen met hen werden de atletische behoeften samengebracht met technologische innovatie en expertise van denimwerkkleding. DENHAM zal in de loop naar Parijs 2024 nog een aantal andere initiatieven lanceren. 

Webwinkels hebben problemen met terugbetalingen 

Uit recent onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat een toenemend aantal webwinkels faalt in het correct en/of tijdig terugbetalen van klanten na retourzendingen. Deze ontwikkeling wijst op een groeiend probleem in de e-commerce sector. 

De Consumentenbond deed onderzoek onder meer dan 100 Nederlandse webwinkels en 600 artikelen. Uit het onderzoek werd duidelijk dat bij 58 procent van deze winkels minimaal 1 bestelling mis ging. Dit zet de stijging van de afgelopen jaren door. Ook bleek dat 40 procent van de webwinkels te laat of helemaal niet terugbetaalt. Er is hierbij sprake van 5 procent meer ten opzichte van 2021. Het terugbetalen van de bezorgkosten wordt ook een steeds groter probleem. 37 procent van de winkels kan niet de volledige kosten voor de retourverzending terugbetalen. 

Daarentegen zijn er ook bedrijven, zoals de Bijenkorf en Het Rotterdams Warenhuis, die hun processen hebben verbeterd. Dit laat zien dat positieve verandering mogelijk is. 

MUD Jeans lanceert pre-loved denim platform 

MUD Jeans is wereldwijd het eerste circulaire denimmerk, met als uitgangspunt om overconsumptie tegen te gaan. Daarom lanceren ze juist op Black Friday als tegengeluid hun online webshop. Daarnaast lanceren ze deze Blue Friday samen met MENDED een tweedehands platform. Deze samenwerking is ontstaan omdat Mud Jeans eerder altijd de Blue Friday livestream had, waarin exclusief tweedehands jeans werden verkocht. Vanwege een groeiende vraag is er gezocht naar een permanente vorm voor de verkoop van tweedehands jeans. Via dit platform is er een selectie van tweedehands MUD Jeans en een collectie samples verkrijgbaar. 

FOUR opent pop-up store in Batavia Stad 

Four is sinds 2017 gevestigd in Amsterdam en is voortgekomen uit de luxe kledingwinkel Azzurro. Bij FOUR staan stijl, kwaliteit en luxe centraal. Het merk staat bekend om zijn iconische joggingpakken en loungewear. Van 24 november t/m 3 december opent FOUR de deuren van een pop-up store in Batavia Stad. In de winkel zal de unisex en kids collectie verkrijgbaar zijn en kunnen klanten shoppen met minimaal 30 procent korting.