TOP

Daniel Hechter wordt Hechter Paris: moderne klassieker ontmoet urban casualwear

Het oude Daniel Hechter maakt een grote verandering door. Met een modernere en jongere look and feel gaat Hechter Paris de toekomst tegemoet.

Daniel Hechter bestaat sinds 1962, toen de Franse ontwerper het merk opzette in Parijs. Een jaar later presenteerde hij de eerste prêt-à-porter voor mannen. Hiermee viel het merk op, doordat het betaalbare luxe naar de winkelstraat bracht. Door consequent elegante en eigentijdse ontwerpen te introduceren, groeide Daniel Hechter uit tot een merk dat wereldwijd in 66 landen bij ruim 2.500 retailpunten verkrijgbaar is. Zestig jaar later is het tijd voor vernieuwing en daarbij maakt het merk een complete verandering door. De merknaam, collectie, marketing, fotoshoots, logo’s, collecties en pasvorm, werkelijk alles wordt vernieuwd om Hechter de moderne tijd in te brengen.

Toekomst

De meest opvallende vernieuwing is dat afscheid is genomen van de bekende merknaam Daniel Hechter. Het merk gaat sinds 1 januari zonder de voornaam Daniel verder als Hechter Paris. De nieuwe naam markeert een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van het merk. Wat ook snel opvalt, is het nieuwe logo, dat met een symbolische H+ als variant op de rood-wit-blauwe Franse vlag laat zien dat traditie en de toekomst hierin samenkomen.

De nieuwe uitstraling van Hechter Paris is natuurlijk aanwezig in de collectie. Kenmerkend voor het vernieuwde merk is de samenkomst van de moderne klassieker met urban casualwear. De casual kleding (jackets, jersey, knitwear) sluit nu beter aan op de dress collectie en vice versa. Het nieuwe Hechter Paris interpreteert meer dan ooit de thema’s over de productgroepen heen. Zo ontstaat een complete collectie zonder de kracht in de afzonderlijke segmenten te verliezen.

Iconic

De nieuwe collectie van Hechter Paris is op de toekomst gericht, maar het verleden wordt niet vergeten. Een nieuw onderdeel is bijvoorbeeld de Iconic-collectie, die bestaat uit stukken die door de jaren heen in alle collecties werden gebruikt. Het gaat om kleding met een Franse touch en rood-wit-blauwe accenten. Een voorbeeld is een grofgebreide coltrui met Hechter-logo of het sneeuwvlok-logo. Ook helemaal van deze tijd is de Hechter Eco-lijn, waarvoor voeringen zijn gemaakt van gerecyclede plastic flessen.

De modernere look and feel van Hechter Paris is in de zomercollectie al deels zichtbaar, maar zal in de wintercollectie goed duidelijk zijn. De Hechter Paris-collectie is groot en bevat opvallende nieuwkomers. Op dit moment zijn ook sieraden, brillen en schrijfwaren voor mannen in ontwikkeling. Sieraden met de naam Hechter Paris zijn er voor het eerst en er zijn onder meer armbanden en ringen om het aanbod in de winkel mee te completeren.

Info: 06-29471585, douwe@buromode.nl