TOP

Boss gaat verder met de Boss House Bali virtuele ervaring, H&M lanceert nieuwe designersamenwerking met het Koreaanse modelabel Rokh, Daily Paper blijft in Nederlandse handen

Boss gaat verder met de Boss House Bali virtuele ervaring, H&M lanceert nieuwe designersamenwerking met het Koreaanse modelabel Rokh, Floris van Bommel: Team Visma-Lease a Bike en een sterk eerste kwartaal voor Designer Outlet Roosendaal groei van 2023 zet door. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 18 april 2024.

Beeld: Hugo Boss

Boss gaat verder met de boss house bali virtuele ervaring

BOSS viert de lancering van de Spring/Summer 2024 collectie door de deuren van BOSS House Bali te openen voor exclusieve HUGO BOSS EXPERIENCE leden, VIP-klanten, media en invloedrijke figuren uit de Aziatisch-Pacifische regio. Vanaf heden transformeert BOSS een prachtige villa op Bali, ontworpen door architect Alexis Dornier, in BOSS House Bali: een meeslepende omgeving om de 24/7 BOSS lifestyle te ervaren. Gasten genieten van unieke ervaringen, waaronder gourmet dinners, kooklessen, wellness workshops en actieve avonturen. Ter gelegenheid van de opening van BOSS House Bali wordt een nieuwe, digitaal-gerichte activatie gelanceerd op de website van Hugo Boss, waarmee de ervaring wereldwijd wordt uitgebreid: De BOSS House Bali Virtuele Ervaring. Met slechts één klik kunnen fans van BOSS de virtuele villa betreden en een scala aan kledingstukken, schoenen, accessoires en geuren bekijken, variërend van elegante linnen pakken tot zijden jurken, sneakers, zwemkleding en handtassen. Bovendien kunnen bezoekers speciale vakantiecollecties ontdekken en zelfs een verblijf bij BOSS House Bali boeken. Daarnaast is er een speels element toegevoegd aan de virtuele ervaring. Terwijl bezoekers door de virtuele villa dwalen, worden ze aangemoedigd om verborgen letters te zoeken die verspreid zijn in de omgeving. Door alle letters te verzamelen en de zin “BOSS BALI” te vormen, kunnen spelers een kortingscode ontgrendelen voor hun volgende online aankoop. Deze interactieve actie voegt een extra dimensie toe aan de betrokkenheid en loyaliteit van bezoekers aan de BOSS House Bali Virtuele Ervaring. Nadia Kokni, Senior Vice President Global Marketing en Brand Communications bij HUGO BOSS benadrukt de toewijding van het merk aan het opbouwen van sterke banden met hun publiek door middel van een combinatie van stijl, technologie en innovatie. ‘‘Ik wil nauw verbonden blijven met mijn consumenten en streef ernaar om voortdurend te innoveren om te voldoen aan de veranderende eisen van moderne retail’’, aldus Nadia Kokni.

H&M lanceert nieuwe designersamenwerking met het Koreaanse modelabel Rokh

Rok Hwang, creative director van Rokh, heeft veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van zijn aankomende collectie in samenwerking met H&M. Vanaf vandaag is deze collectie verkrijgbaar. Hij streefde naar de perfecte tint beige, die niet te formeel of te schooluniform is, en een vintage uitstraling moest hebben. Deze inspanningen benadrukken de nauwgezette aanpak van Hwang in zijn ontwerpproces, specifiek voor zijn samenwerking met de Zweedse modegigant. Ann-Sofie Johansson, creatief adviseur en hoofd design womenswear bij H&M, prijst Hwang als een toonaangevende Koreaanse ontwerper die draagbare en conceptuele kledingstukken creëert. De samenwerking met H&M weerspiegelt Hwangs streven naar aanpasbare garderobe-essentials en biedt een selectie van zijn kenmerkende ontwerpen aan het grote publiek. Rok Hwang’s achtergrond is divers, geboren in Zuid-Korea. Hij heeft waardevolle ervaring opgedaan bij modehuizen als Céline, Chloé en Louis Vuitton, voordat hij zijn eigen merk startte in 2016. Deze samenwerking met H&M is een mijlpaal in een lange reeks van invloedrijke ontwerpers die met de keten hebben samengewerkt. De 58-delige collectie, trouw aan Hwangs originele ontwerp-esthetiek, omvat subtiele maar gedurfde kledingstukken die zeker in de smaak zullen vallen bij modeliefhebbers. Hwangs benadering van deconstructie en reconstructie resulteert in kledingstukken met verrassende details en silhouetten die de norm uitdagen. Hoewel de versieringen minimaal zijn, speelt Hwangs kenmerkende dubbele riem een ​​belangrijke rol in de collectie, en zilveren studs voegen een subtiel punk accent toe. De collectie belooft stilletjes subversieve, maar draagbare kledingstukken die het hart van modebewuste consumenten zullen veroveren.

Daily Paper blijft in Nederlandse handen

Het potentiële verkoopplan van Daily Paper, dat aanbod kwam in een recente documentaireserie over het merk, is nu van de baan. Dit laat Abderrahmane Trabsini, de ontwerper van Daily Paper, weten aan het FD. Hij verklaarde dat ze niet onder de indruk waren van het aanbod, waarmee het verkoopscenario uit de serie ‘Against All Odds’ is verworpen. Het Amsterdamse streetwearmerk wil zich blijven richten op internationaal succes en hoopt in de toekomst weer gesprekken te kunnen voeren. Hoewel de groei in Engeland snel gaat, is de New Yorkse winkel nog niet winstgevend. Desondanks vindt Trabsini niet dat ze de American Dream hebben onderschat. Hij benadrukt dat het bedrijf altijd vanuit een visie heeft gekeken en niet vanuit het business perspectief. Hoewel de Nederlandse markt een stevige basis blijft voor het merk, laat de groei wel een stagnering zien, na 12 jaar. Wat volgens Trabsini niet gek is. In 2022 zag Daily Paper zijn omzet dalen en de jaarwinst verminderde als gevolg van hogere personeelskosten. Het bedrijf behaalde uiteindelijk een nettowinst van 700.000 euro tegenover 1,8 miljoen euro in 2021.

Floris van Bommel: Team Visma-Lease a Bike

Opnieuw ontwerpt Floris van Bommel schoenen voor team Visma – Lease a Bike. Naast de sportieve gebeurtenissen dragen alle renners en rensters speciale sneakers van ‘Team Visma-Lease a Bike’. Floris heeft vijf unieke versies gecreëerd, zodat renners die een trui winnen tijdens de Tour, de Giro of de Vuelta een bijpassende sneaker kunnen ontvangen.

De ‘Team Visma-Lease a Bike’ sneaker is gemaakt van verschillende technische materialen, met een subtiele zwarte print van het ‘Team Visma-Lease a Bike’ hexagon op het crèmekleurige suède aan de zijkant. Op de tong is het rubberen ‘Team Visma-Lease a Bike’ logo ingelegd in het mesh materiaal. Door enkele lange, strakke lijnen heeft het ontwerp een rustige en toch sportieve uitstraling. 2023 was een waanzinnig wielerjaar. De sneakers zijn beschikbaar voor zowel dames als heren. 

Een sterk eerste kwartaal voor Designer Outlet Roosendaal groei van 2023 zet door

Designer Outlet Roosendaal heeft een goed eerste kwartaal achter de rug, waarin de groei van 2023 wordt voortgezet. De omzet steeg met 15% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Daarbij bezochten ruim 400.000 bezoekers het centrum, een toename van 10%. Vorig jaar was al een recordjaar met 2 miljoen bezoekers en de opening van nieuwe topmerken zoals Under Armour, GANT en L’Oréal. In 2023 bereikte Designer Outlet Roosendaal voor het eerst een bezettingsgraad van 100% en liet het zelfs de sterkste groei van alle 25 centers zien in het McArthurGlen-portfolio. Designer Outlet Roosendaal toont al jaren de snelste omzetgroei binnen het portfolio van McArthurGlen, met de sterkste groei in sales binnen de groep in het eerste kwartaal van 2024 ten opzichte van vorig jaar. Het center investeert continu in het bieden van een complete winkelervaring, met een breed scala aan winkels, horecavoorzieningen en faciliteiten voor kinderen. De recente cijfers suggereren dat de groei in 2024 onverminderd doorgaat, met de recente opening van een Lacoste-winkel en de geplande opening van Michael Kors eind april. Naast het toevoegen van nieuwe merken aan het portfolio, blijft het center bezoekers verrassen met een uitstekende winkelervaring. Dit jaar is het concept van “Shoppiness” geïntroduceerd, wat staat voor het vreugdevolle gevoel dat ontstaat tijdens het winkelen. Dit concept vormt tevens de basis van de nieuwste brandingcampagne van Designer Outlet Roosendaal. Het center is een belangrijke partner in de regio en werkt nauw samen met lokale en regionale partijen, evenals met de gemeente, om het een populaire bestemming te maken voor zowel lokale bewoners als bezoekers van buiten de regio. Met de recente ontwikkelingen in Roosendaal, zoals het familie-activiteitenconcept Playdôme en de opening van het Otium Hotel in Leisure Park Roosendaal, blijft Designer Outlet Roosendaal zijn aantrekkingskracht vergroten en zijn positie als regionale partner versterken.