TOP

Achtergrond: AI in de detailhandel

Artificial intelligence (AI) is allang geen toekomstmuziek meer. De technologie is niet nieuw; wél is de manier waarop AI steeds vaker wordt gebruikt door consumenten en bedrijven vernieuwend, waaronder in de mode- en retailsector. Het speelt een steeds grotere rol bij het verbeteren van klantervaringen, het optimaliseren van logistieke processen en het ondersteunen van creatieve ontwerpen. AI verhoogt niet alleen de efficiëntie, maar maakt ook personalisatie en duurzaamheid mogelijk in de mode-industrie, zowel online als offline. We bespreken de ontwikkelingen met Gilbert Kreijger, woordvoerder van Zalando, en Simone Nass, Head of Brand Marketing bij JOG GROUP.
Beeld: Gegenereerd met AI SLIMME RETAILERS De term artificial intelligence, afgekort tot AI, wordt de afgelopen jaren met gemak rondgestrooid. Veel mensen weten echter niet wat het precies is. ‘AI is de mogelijkheid van een machine om mensachtige vaardigheden uit te voeren – zoals redeneren, leren, plannen en creativiteit. […] AI-systemen zijn in staat om