TOP

O’Neill komt met kledingcollectie van zee-afval

Voor de nieuwe collectie van O’Neill wordt zee-afval gebruikt. Daarnaast voert O’Neill enkele wijzigingen door in het management.

Een kledingcollectie gemaakt van het plastic afval dat uit zeeën wordt gevist is de uitkomst van een samenwerking tussen het surfmerk O’Neill en Parley for the Oceans. Deze organisatie voert campagne tegen het plastic afvallen in oceanen.

Eerste surfmerk

O’Neill is niet de eerste die deze samenwerking aangaat, G-star en Adidas ging het merk al voor. “We zijn het eerste surfmerk en het derde modemerk dat zich aan Parley for the Oceans koppelt,” vertelde sales director Kees Scholten aan online magazine Fashionmag. De shirts uit de collectie kosten 39 euro, de shorts kosten 59 euro.

Management

Onlangs nam O’Neill, dat haar hoofdkantoor in Warmond heeft, ook haar managementteam op de schop. In Frankrijk is tussen Kees van Scholten en retailmanager Laurent Pacauld een functie weggevallen; de functie van country manager Fabien Vancoille is geschrapt. Daarnaast is Benelux manager Niels van Ingen overgenomen door Edwin Salfischberger. “Op deze manier kunnen we sneller reageren en beter voldoen aan de verwachting van onze klant,” aldus Kees Scholten.