Nieuws
The word is out: schoenenmerk VIA VAI introduceert mannenlijn
Na ruim drie decennia focus op damesmodellen breidt VIA VAI uit met een mannenlijn. Tijdens een groots opgezet lanceringsmoment op 5 juni presenteerde het Nederlandse schoenenmerk voor het eerst VIA VAI Men: een premium herencollectie die stijl, comfort en karakter samenbrengt. De lijn is vanaf voorjaar 2026 verkrijgbaar bij geselecteerde
Nieuwsoverzicht: Kate Moss en Bobby Gillespie X Zara, de Bijenkorf boekt winstgroei, Nederlander maakt slimme AI-tool voor perfecte schoenmaat
In het nieuwsoverzicht updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.
SHIFT: platform voor mannenmodeprofessionals keert terug in Zaandam
Op zondag 29 en maandag 30 juni 2025 vindt de tweede editie van SHIFT plaats in het MUZA-gebouw op het Taets-terrein in Zaandam. SHIFT is geen traditionele inkoopbeurs, maar een zorgvuldig samengestelde B2B-ervaring waar vooruitstrevende mannenmodemerken en retailprofessionals samenkomen om te verbinden, inspireren en vernieuwen.
Plus-artikelen
Binnenkijken bij tassenmerk Ted Louise in Utrecht
In een wereld waar mode en functionaliteit vaak botsen, heeft Liz van der Putten, de eigenaresse van het tassenmerk Ted Louise, een unieke niche gevonden. Haar merk richt zich op het creëren van tassen die niet alleen esthetisch aantrekkelijk zijn, maar ook praktisch in gebruik. “Tijdens mijn baan als inkoper
Jérôme Dreyfuss opent winkel in Amsterdam: “Nederlandse vrouwen houden van kwaliteit zonder poespas”
Jérôme Dreyfuss, bekend om zijn stijlvolle én functionele tassen met karakter, opende onlangs zijn eerste Nederlandse winkel in hartje Amsterdam. Na Parijs is Amsterdam de eerste stad buiten Frankrijk waar de tassenontwerper een eigen winkel opent. In dit interview vertelt hij over zijn liefde voor de stad, het interieur geïnspireerd
Shop in shop: juridisch goed geregeld?
Shop-in-shops zijn populair onder retailers. Door veranderend consumentengedrag en de groei van online winkelen zoeken retailers naar nieuwe verkoopstrategieën. Een shop-in-shop biedt niet alleen een breder of exclusiever productaanbod, maar vergroot ook de naamsbekendheid en omzet. Bekende voorbeelden zijn de Bijenkorf en online platforms zoals Zalando en Bol.com. Deze samenwerking kan
Yeliz Çiçek: “Je weg vinden in de mode kost tijd”
Creatief mode-ondernemer Yeliz Çiçek maakte in de afgelopen jaren naam in zowel de media als de modewereld. Haar liefde voor de mode is er altijd al geweest, als jong meisje uit de Nijmeegse volksbuurt verslond ze (buitenlandse) modemagazines en kon ze helemaal opgaan in de wereld van de mode die
Trends
Mode icoon: de sneaker stiletto
Wat krijg je als je stiletto’s en sneakers samenbrengt?
Mode-icoon: het barn jacket
De modewereld kan geen genoeg krijgen van workwear. De