TOP

Zoenende mannen bij Suitsupply, minder filialen voor Hudson’s Bay en PrimaDonna

Duizenden mensen hebben Suitsupply ontvolgd op Instagram omdat ze niet tegen zoenende mannen kunnen, Hudson's Bay opent een kwart minder winkels in Nederland dan de bedoeling was en PrimaDonna is een prima merk, aldus het bodyfashion-magazine Intimate. Dit en meer in het nieuwsoverzicht van vandaag.

Suitsupply verliest Instagram-volgers vanwege zoenende mannen

Pakkenmerk Suitysupply doet het weer: een spraakmakende campagne. Dit keer zijn het zoenende mannen. En dat vindt een klein deel van de volgers op Instagram jakkie-bah en genoeg reden om Suitsupply te ontvolgen.  Toen NRC op 21 februari om 17.30 uur keek, waren het er nog 360.000, op 22 februari om 10.00 uur zijn het er 355.000. Volgens Suitsupply zijn ze inmiddels al meer dan 10.000 volgers verloren. Update 12 uur: de teller staat weer op 356.000… 1000 erbij! De campagne zorgt gelukkig ook voor nieuwe fans.

Hudson’s Bay beperkt Nederlandse groeiplannen

Geen 20, maar 15 warenhuizen wil Hudson’s Bay openen in Nederland. Dat meldt het Algemeen Dagblad. ‘Hudson’s Bay ziet af van zijn oorspronkelijke plan om twintig warenhuizen in Nederland te openen. De winkels waar al huurcontracten voor zijn getekend gaan nog wel open, maar nieuwe vestigingsplaatsen komen er voorlopig niet bij.’

Vandaag werd ook bekend wat de openingsdata zijn van de filialen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Op 8 maart gaat Enschede open, daarna volgt Amersfoort op 15 maart en op 5 april openen de deuren van de Haarlemse vestiging.

Ouders en millennials meest bezorgd over duurzaamheid van kleding

Ouders en millennials zijn de groepen die het meest bezig zijn met duurzaamheid in textiel, volgens een nieuw rapport, dat is gericht op deze twee consumentengroepen. De studie ‘De sleutel tot vertrouwen’, is door het keurmerk Oeko-Tex uitgevoerd in de tweede helft van 2017 met een wereldwijde online steekproef van meer dan 11.000 consumenten van kleding en textiel.

Van de totale steekproef viel ongeveer 30 procent in de leeftijdsgroep geboren tussen 1981-2000, bekend als millennials, in overeenstemming met de wereldbevolking. In de bevindingen vertelt Oeko-Tex hoe millennials anders denken over textielhoudbaarheid en hoe het ouderschap die houding beïnvloedt.

PrimaDonna verkozen tot bestverkopend Europees merk

‘Het lingeriemerk PrimaDonna, onderdeel van het Belgische lingeriehuis Van de Velde, is voor de tweede keer op rij verkozen tot bestverkopend Europees merk door Intima Magazine. In de jaarlijkse enquête van het magazine in het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland werden 350 zelfstandige winkels gevraagd naar hun bestverkopend Europees merk. PrimaDonna kreeg uiteindelijk de meeste stemmen.’

Kledingwinkel Bellamystraat voor 70.000 euro bestolen

Uit een kledingwinkel in Amsterdam op de Bellamystraat is voor 70.000 aan kleding gestolen. Het gaat om 86 jassen en 23 truien van onder meer Woolrich, Kenzo, Canada Goose en Northface. De eigenaar heeft aangekondigd de camerabeelden op Facebook te gaan zetten.