TOP

Zo ziet de eerste mannencollectie van de ‘luxere H&M’ eruit

Deze week is de website van Arket, de nieuwe retailformule van H&M Group, gelanceerd. Hoe ziet de eerste mannencollectie van deze 'luxe versie van H&M' eruit?

Arket lanceerde deze week zijn online winkel waarop ook de mannencollectie van het merk te zien en te koop is. Met deze nieuwe formule wil eigenaar H&M Group een ander soort mode neerzetten: minder fast fashion, meer kwaliteit en kleding met een tijdloos karakter. 

De eerste mannencollectie bestaat dan ook uit veel basics, zoals sweaters, T-shirts, knitwear, broeken en pakken. De prijzen liggen bij Arket iets hoger dan consumenten gewend zijn van H&M: €59 voor een sweater en vanaf €150 voor een jas. Qua stijl is de collectie minimalistisch en modern. Zo bevat de mannencollectie ‘unconstructed’ jasjes, maar ook meer tijdloze items zoals lichtblauwe fil-à-fil shirts. Daarnaast is er een speciale lijn met reistassen voor mannen. 

ARKET sweater MMArket MM screenshot

ARKET MM broeken

Foto’s: screenshots Arket.com

Dertigplusser

Naast mannenmode biedt Arket vrouwen- en kindermode aan, evenals een interieurcollectie. Net als de mannenlijn worden alle andere collectie gekenmerkt door een Scandinavische eenvoud en een hedendaagse look & feel. Het nieuwe merk van H&M Group richt zich op de dertigplusser die het te druk heeft om te winkelen en op een bewustere manier consumeert. 

Tegelijkertijd met de website is H&M Group ook fysieke Arket-winkels aan het uitrollen. Zo opende eind augustus de eerste Arket-winkel aan de Regent Street in Londen. Binnenkort zullen verschillende Europese steden volgen. Arket is de achtste formule van H&M Group. Andere retailketens die dit Zweedse modebedrijf bezit zijn onder meer COS, &Other Stories, H&M, Cheap Monday, Monki en Weekday.