TOP

Zeeman krijgt restyling

Textielsuper Zeeman is van plan het imago op te frissen. Dit laat de algemeen directeur Bart Karis weten in een interview met Fem Business. Opmerkelijk nieuws van de bepaald niet als mededeelzaam bekendstaande keten.

Volgens Bart Karis, die begin 2007 aantrad als topman van de textielwinkelketen, moet Zeeman het imago updaten om de zwaardere concurrentie in het lage prijssegment nog beter aan te kunnen. Karis: “Zeeman is niet meer de enige die sterk is in goedkoop textiel. Andere partijen, ook branchevreemde spelers als supermarkten en drogisterijen, zijn steeds actiever onderin die markt.” ‘Koos Matroos’ uit het logo krijgt een nieuwe look aangemeten en het chaotische winkelbeeld wordt aangepakt.

De directeur benadrukt dat het retailconcern met de ‘update van de formule’ geen andere koers gaat varen. ‘Wij gaan Zeeman niet herpositioneren. Integendeel, het bedrijf wordt juist sterker verankerd in het lage prijssegment.’