TOP

Workout trouble voor sportmerk Fila

Sportmerk Fila wordt in Amerika voor de rechter gesleept. Een diepteleurgestelde klant eist een schadevergoeding omdat ze zich misleid voelt door de sportkleding én gerelateerde reclamecampagnes van Fila.

In oktober 2011 lanceerde Fila de BTS Apparel sportkledinglijn. Volgens Fila revolutionair omdat dit de eerste fitnesskledinglijn voor vrouwen op de markt zou zijn die het lichaam kan ‘beeldhouwen’ en trainingsresultaten dramatisch positief kan beïnvloeden. Aanklaagster, Bertha Castaneda, zegt dat ze de Fila sportkleding kocht na het zien van een advertentie van de Fila workout kleding. Ze is teleurgesteld met de bereikte resultaten en zou de sportkleding niet hebben gekocht indien ze had geweten dat de beweringen vals waren.

Misleid

Fila claimt in een advertentie dat de BTS Apparel kledinglijn het de spieren met 50 procent harder laat werken tijdens het sporten. Volgens de aanklaagster worden op basis van onvoldoende testen en wetenschappelijk onderzoek deze beweringen gemaakt. Castaneda vindt dat ze is bedonderd door de reclamecampagnes van Fila die een wezenlijke factor speelden in haar beslissing om Fila BTS apparel te kopen.