TOP

Winstgroei voor Puma

Het Duitse sportkledingbedrijf Puma heeft in het eerste kwartaal van 2011 een nettowinst weten te realiseren van bijna 78 miljoen euro. De jaarlijkse winst steeg hierdoor naar 7,1 procent.

Afgelopen dinsdag 26 april publiceerde het Franse luxegoederenbedrijf PPR de verkoopcijfers van het Duitse sportmerk Puma. In deze publicatie is te lezen dat de Puma verkoop, gecorrigeerd na wisselkoerseffecten, in het eerste kwartaal met 13,2 procent is gestegen. Volgens Chief Executive Jochen Zeitz waren ze bij Puma in staat om de negatieve impact van de rampzalige gebeurtenissen in Japan om te buigen naar een positief verkoopresultaat: “In onze Aziatische regio zagen we de verkoop van Puma artikelen stijgen”.

Het sportconcern herhaalde de 2011 verkoopprognose van tussen de 5 en 10 procent waardoor Puma bijna drie miljard euro’s aan verkoop heeft weten binnen te slepen. Voor 2015 hoopt het bedrijf op vier miljard uit te komen.