TOP

Winnaars Story Telling Award 2014 bekend

De winnaars van de Story Telling Award 2014 zijn maandag 27 januari door modeagentuur Goodbrandz bekendgemaakt op de Modefabriek. De prijs werd uitgereikt aan de retailer die het meest succesvol is in het toelichten van de achtergrond van haar merken.

Hans de Wit van de winkel Fabert de Wit in Hellevoetsluits en Patricia Boer en Maaike Romein van Me & My namen de Story Telling Award in ontvangst. Bij het uitreiken van de awards is er onderscheid gemaakt in twee categorieën. Eén prijs is uitgereikt aan een filiaalbedrijf, de ander is uitgereikt aan een eenmanszaak.

Mysterie shoppers
Voor het onderzoek naar de retailer die het meest weet over de achtergrond van zijn merken werkte modeagentuur Goodbrandz samen met Shopcontrol.nl. Zij hebben mysterie shoppers ingezet die de winkels zijn langsgegaan. Daarbij letten zij op de aanwezigheid van visuele communicatie, klantcontact en het kunnen noemen van de achtergrond van de merken wanneer een klant vraagt om advies.

Categorie filiaalbedrijven
Fabert de Wit won de Story Telling Award in de categorie filiaalbedrijven. Hierover zegt Shopcontrol in het persbericht het volgende: “In de winkel worden merken mooi gepresenteerd, wat dan ook meteen de aandacht trekt. Het personeel is zeer proactief en behulpzaam. Spontaan worden de merken toegelicht in het adviesgesprek. Fabert deWit begrijpt de essentie van een authentiek verhaal als geen ander.”

Categorie eenmanszaak
Me & My is uitgeroepen tot winnaar in de categorie eenmanszaak. Volgens de mysterie shoppers van Shopcontrol is ‘het personeel deskundig en vakbekwaam en nemen de werknemers de tijd om je met hun productkennis te overtuigen’.

Herkomst steeds belangrijker
Volgens Goodbrandz wordt de herkomst van merken steeds belangrijker voor de consument. “De rol die het personeel speelt in de winkels wordt dus steeds belangrijker”, aldus Cécile Scheele, eigenaar van Goodbrandz. “Zij maken vandaag de dag het onderscheid en bepalen voor een groot gedeelte het succes van de winkel. Informatie, presentatie en mensenkennis zijn mede bepalend voor de keuze van de aankoop van een consument in de winkel.”

Goodbrandz
Cécile Scheele startte in 2010 het duurzame modelabel B-Frank. Een jaar later, in 2011, richtte zij Goodbrandz op, een importeur en agentuur op het gebied van duurzame lifestyle. Inmiddels vertegenwoordigt het bedrijf negen duurzame labels waaronder Lana Natural wear, Mandala Yoga & Lounge wear, Re-Bello en A Beautiful Story.

Genomineerden
De genomineerden voor de categorie filiaalbedrijven waren Manders mode in Schaijk, Het Bonte Schaep in Drunen, Anna van Toor in Venendaal, Best of Brands in Hoogland, Rinsma in Gorredijk, Spandaw in Roden, Fabert de Wit in Hellevoetsluis en Studio Blique in Middelburg.

De genomineerden voor de categorie eenmanszaak waren Me & My in Woerden, Hop & Co in Santpoort, No13 in Delft, Rubia in Roosendaal, De Groene Knoop in Eijs, Sundy Moves in Deventer, Aline Fashion in Burghum en Hippe Engel in Schipluiden.