TOP

Winnaar Lee Make History

De 27-jarige Italiaanse Rossella Dimichina is de winnaar van de Lee Make History campagne. Haar foto 'The weak in wonderland' werd op 25 februari verkozen tot beste fotoverhaal van alle duizenden inzendingen.

De Make History campagne van Lee ging in januari 2007 van start. Consumenten konden een foto én het daarbij horende verhaal inzenden, dat overigens geen directe link met jeansmerk Lee hoefde te hebben. Er kwamen maar liefst 16.000 fotoverhalen binnen uit 90 verschillende landen. Uit alle inzendingen werd een shortlist met de 101 beste fotoverhalen gekozen, waaruit een vakjury uiteindelijk de foto ‘The weak in wonderland’  als winnaar koos. De Italiaanse Rossella Dimichina wint daarmee de hoofdprijs van maar liefst 50.000 euro.

De campagne Make History heeft zelf ook gewonnen. De campagne heeft namelijk de Duitse Lead Awards 2009 gewonnen in de categorie Best advertising campaign of the year. De prijs wordt in april uitgereikt. Lee is zelf zo tevreden over het resultaat dat Make History een jaarlijkse campagne wordt.