TOP

Winkels Amazingkids heropenen even, Rihanna terug bij Puma en Scotch & Soda in de verkoop?

De winkels van Amazingkids heropenen voor een faillissementsuitverkoop. Verder: Sun Capital zou de verkoop van Scotch & Soda voorbereiden, de oprichter van Fashion Club 70 draagt de leiding over aan zijn zonen en Rihanna gaat samenwerken met Puma voor een nieuwe Fenty x Puma-collectie. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van donderdag 2 maart.

Foto: L’Estrop

Winkels Amazingkids heropenen voor faillissementsuitverkoop

De winkels van Amazingkids heropenen deze week voor een faillissementsuitverkoop. Dinsdag gingen de vestigingen in Anna Paulowna en Schagen al open, vrijdag en zaterdag volgen Almere, Enschede, Deventer, Hoogezand en Veenendaal. De winkels blijven maximaal twee weken open, zegt curator Bas Coelingh Bennink van Visie Advocaten tegen Textilia. De medewerkers worden in die periode doorbetaald door het UWV. De webshop blijft op zwart staan.

Amazingkids werd op 14 februari failliet verklaard. De kindermodeketen vroeg het faillissement zelf aan. Momenteel lopen er gesprekken met een aantal partijen over een mogelijke doorstart. Volgens Coelingh Bennink is het te vroeg om iets over de uitkomst te zeggen. “We hebben ervoor gekozen om de voorraad alvast te gelde te maken. De opbrengst gaat naar de boedel.”

‘Sun Capital bereidt verkoop Scotch & Soda voor’

Sun Capital onderzoekt de mogelijkheden om Scotch & Soda te verkopen, schrijft Sky News. De investeringsmaatschappij heeft adviesbureau Teneo in de arm genomen om het proces in goede banen te leiden. Eerder zat Scotch & Soda al met bankiers van Rothschild om de tafel voor advies over herfinanciering. Mogelijk zoekt het merk kapitaal om de groeiplannen te verwezenlijken; Scotch & Soda zou zowel het winkelportfolio als de groothandelsactiviteiten verder willen uitbreiden.

Insiders verwachten dat Sun Capital het volledige belang verkoopt, twaalf jaar nadat de investeringsmaatschappij het Amsterdamse modelabel inlijfde. Het is niet de eerste keer dat de geruchtenmolen draait; in 2018 was ook al sprake van een mogelijke verkoop. Een woordvoerder van Sun geeft bij Sky News aan geen commentaar te geven.

Oprichter Fashion Club 70 draagt leiding over aan zonen

Een wissel van de wacht bij Fashion Club 70. Oprichter Luc Dheedene (71) draagt de leiding na vijftig jaar officieel over aan zijn zonen. Miguel Dheedene wordt CEO en Gregory Dheedene COO. Dat maakt het Belgische modebedrijf bekend in een persbericht. De broers begeven zich op vertrouwd terrein; ze zijn al vanaf hun tienerjaren actief in het bedrijf en alweer decennia werkzaam als commercieel directeur.

De overdracht betekent niet dat Luc van het toneel verdwijnt. De ondernemer blijft als oprichter en vertegenwoordiger aan Fashion Club 70 verbonden, dat hij in vijftig jaar uitbouwde tot een van de grootste modedistributeurs en -agentschappen van Europa. Het bedrijf is met een portfolio van ruim 50 merken in het midden en hoge segment actief in de Benelux.

Fashion Club 70-oprichter Luc Dheedene (midden) met zonen Miguel (links) en Gregory (rechts). Foto: Dirk Alexander

Inflatie stijgt weer door duurdere boodschappen

De inflatie loopt voor het eerst sinds maanden weer op: van 7,6 procent in januari naar 8 procent in februari. Dat blijkt een voorlopige eerste raming van het CBS. De inflatie piekte afgelopen september met 14,5 procent om daarna weer af te nemen. Tot vorige maand, wat komt doordat boodschappen duurder werden. Voedingsmiddelen, dranken en tabak kosten in februari 15,1 procent meer dan een jaar geleden, tegen 14,5 procent in januari. Producenten zijn nog bezig kosten uit het verleden door te rekenen, zegt Sebastiaan Schreijen, analist voedselprijzen bij Rabobank, tegen NOS. Door die vertraging verwacht hij pas vanaf de zomer een mogelijke kentering in de supermarktprijzen te zien.

Rihanna terug bij Puma voor Fenty x Puma-collectie

Puma kondigt een samenwerking aan met Rihanna’s luxelabel Fenty. “She’s back”, zegt CEO Arne Freundt in een beknopt persbericht. Verdere details worden later bekendgemaakt. Rihanna en Puma gaan bijna tien jaar terug. De popster trad in 2014 aan bij het sport- en lifestylemerk als creatief directeur. Haar laatste collectie voor het label is van 2017, daarna werd de samenwerking tijdelijk gepauzeerd. Rihanna focuste daarna op Fenty, haar ready-to-wearlijn met LVMH, cosmeticabedrijven Fenty Beauty en Fenty Skin en lingerielijn Savage x Fenty. Niet alles was een succes, Fenty heeft sinds november 2020 geen nieuwe collecties meer uitgebracht. De samenwerking met Puma markeert mogelijk ook de terugkeer van het label.