TOP

Webwinkeliers investeren meer in technologie

Een mobiele website, e-commerce of zoekmachinemarketing: on-line retailers vinden technologie steeds belangrijker. 65% van de Amerikaanse webwinkeliers is dan ook van plan dit jaar meer uit te geven aan technologische ontwikkelingen. Dit blijkt uit onderzoek van Forrester Research.

Vorig jaar lag het percentage webwinkeliers dat het budget voor technologische ontwikkelingen wilde vergroten op 57%. Dit jaar gaf 65% van de ondervraagden aan meer te willen investeren in technologie. Onderzoeksbureau Forrest Research laat hiermee zien dat Amerikaanse retailers technologie steeds belangrijker vinden.

Prioriteiten
Van alle technologische mogelijkheden wil 63,5% van de ondervraagden dit jaar vooral geld investeren in de intergratie van back-end systemen zoals ordermanagement en boekhouding. Daarnaast staat het investeren in e-commerce (52,4%) ook hoog op het prioriteitenlijstje. Een opvallend onderdeel in het onderzoek is het investeren in mobiele sites. In 2010 vond 18,6& van de respondenten dit belangrijk, dit jaar wil 52,4% van de ondervraagden hier werk van maken.

Zoekmachinemarketing
Terwijl de meeste Amerikaanse webwinkeliers in 2010 nog weinig hadden met mobiele websites, toonden ze wel al een grote interesse in zoekmachinemarketing. 78% van de respondenten blijft dit ook in 2011 belangrijk vinden. Dit percentage is hetzelfde gebleven als vorig jaar. Het belang voor een betere gebruiksvriendelijkheid, het design van de website en webstatistieken is wel toegenomen. 65% van de respondenten noemde webanalytics een prioriteit voor 2011, ten opzichte van 52% in 2010.