Webwinkel in bamboetextiel haalt kwart miljoen euro op
Rik Vegter van Greendaddy, een webwinkel in bamboetextiel, heeft binnen twee dagen een kwart miljoen euro opgehaald met crowdfunding. Via platform Symbid haalde het bamboemerk 245.000 euro op bij totaal 407 investeerders, in ruil voor 14 procent van de aandelen. Greendaddy hoopte aanvankelijk 140.000 euro op te halen, maar het verliep allemaal zo voorspoedig dat hij nog eens 105.000 euro ophaalde.
Succes
Met het geld wil Greendaddy Europa gaan veroveren. “In Nederland wordt de marketing uitgebreid. In Duitsland en Frankrijk wordt de verkoop opgestart.” Zegt Rik Vegter tegen Sprout. Greendaddy verkoopt ondergoed en T-shirts van bamboevezels, die duurzamer, zachter en praktischer zouden zijn dan katoen. Het bedrijf van Rik Vegter werd vorig jaar genomineerd voor Beste Startende Webwinkel door Thuiswinkelwaarborg.
Populair
In mei 2014 haalde kledingmerk CookieCulture eveneens 250.000 euro op via crowdfunding. Ook voor apps is crowdfunding een goed idee. Crowdfunding is in Nederland in korte tijd een zeer populaire financieringsvorm geworden. Vorig jaar werd in ons land totaal maar liefst 32 miljoen euro opgehaald.
Lees ook: Hoe start je een modebedrijf met crowdfunding?