TOP

Webshops kunnen schade claimen bij ING

Zakelijke ING-klanten die schade ondervonden van de onbeschikbaarheid van iDeal kunnen claims indienen bij de bank. Door recente storingen bij het internetbankieren was betalen met iDeal tjdelijk onmogelijk. "We bekijken de claims per geval", aldus een woordvoerder van de ING.

Alleen zakelijke contacten van de ING kunnen zich melden voor schadevergoeding. Webwinkeliers die klant zijn bij een andere bank, maar die schade ondervonden doordat ING-consumenten niet met iDeal konden betalen, kunnen de schaden niet compenseren.

Analyse
Per geval wordt een analyse gemaakt, geeft de woordvoerder aan. “We vragen webwinkeliers om de schade die ze hebben geleden inzichtelijk te maken. Webwinkeliers die meerdere betaalmethoden aanbieden, hebben vermoedelijk minder last gehad van de storing.”

In beeld gebracht
ING heeft de beschikbaarheid van internetbankieren, mobiel bankieren en iDeal tussen 22 januari en 7 februari inzichtelijk gemaakt in beeld gebracht. Hieruit is gebleken dat op maandag 23 januari 49 procent meer transacties mislukten dan op een andere maandag.