• No products in the cart.
TOP

Webshop Hudson’s Bay uit de lucht, nieuwe podcast over duurzame kleding en Inretail verzekert loonboete


De webshop van warenhuisketen Hudson’s Bay lag tijdelijk plat: tijdelijk niet beschikbaar, zo viel er te lezen. Verder: in de nieuwe podcast-serie spreekt Annet Goede, initiator van het platform AllGoods, met een inspirerende gast uit de textiel- en mode-industrie, en heeft Filippa K ponderzoek gedaan naar hoe vaak de kledingstukken van het merk gedragen worden. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 25 september.

Webshop Hudson’s Bay uit de lucht

De webshop van warenhuisketen Hudson’s Bay lag woensdag plat. Dat meldde De Telegraaf. Bezoekers van de website krijgen slechts een mededeling te zien dat de site ‘tijdelijk niet beschikbaar is’. Een woordvoerster van een door de winkelketen ingehuurd pr-bureau zegt dat er wordt gewerkt aan een nieuwe website, maar zij weet niet waarom de oude site en de bijbehorende webshop uit de lucht zijn gehaald. Het Canadese Hudson’s Bay bevestigde vorige week zich terug te trekken uit Nederland. De vijftien winkels en het hoofdkantoor worden voor het einde van het jaar opgedoekt. Dat geldt ook voor de webshop, die nu dus al uit de lucht is. Of Hudson’s Bay zich voorbereidt op een opheffingsuitverkoop kon de woordvoerster niet zeggen.

Update: de webshop is weer online

Foto: Huub Zeeman

Nieuw platform AllGoods lanceert podcast over duurzaamheid in de kledingbranche

Met ‘gepaste trots’ presenteren AllGoods en Cream PR een nieuwe podcast: ‘Koplopers in fashion’. In deze nieuwe serie podcasts spreekt Annet Goede, initiator van het nieuwe platform AllGoods iedere keer een inspirerende gast uit de textiel- en mode-industrie. Samen bespreken zij hoe het gesteld is met de duurzaamheid in de kledingindustrie. Met deze podcast en andere initiatieven hoopt AllGoods meer transparantie rond het onderwerp te creëren. In deze eerste editie van “Koplopers in fashion” spreekt zij met Daniel Beernink, oprichter en eigenaar, van het Amsterdamse modelabel Rhumaa. 

INretail verzekert loonboete langdurig zieken

ls eerste brancheorganisatie in ons land introduceert INretail een door MKB Nederland geaccrediteerde verzekering die de loondoorbetalingskosten van langdurig zieke medewerkers overneemt van de werkgever. De MKB-verzuim-ontzorg-polis werd samen met Nationale Nederlanden ontwikkeld. Ook ondernemers die niet bij INretail zijn aangesloten kunnen er van profiteren. De verzekering is een primeur en speelt in op nieuwe wetgeving die vanaf 1 januari aanstaande geldt. Makkelijker en duidelijker stond bij de ontwikkeling van de polis centraal. De nieuwe verzekering dekt per 1 januari 2020 financiële risico’s bij langdurige ziekte en neemt zo nodig alle re-integratieverplichtingen over.

Twee Groningse start-ups werken samen om lokale retailers te helpen met hun online vindbaarheid en bezorging.

Zupr heeft een platform ontwikkeld waarop lokale retailers in Groningen hun producten en diensten kunnen plaatsen. Dat schrijft Twinkle. Producten aanmelden gebeurt door middel van het scannen van een barcode. Die informatie is vervolgens via de app op het platform beschikbaar voor merken, steden en app-bouwers. Zij kunnen consumenten via hun eigen online kanalen melden of de producten in de buurt te koop zijn. Op deze manier wordt volgens de Zupr het online bereik voor lokale winkeliers vergroot.

Filippa K doet duurzaamheidsonderzoek onder haar klanten

Het duurzame merk Filippa K heeft onderzoek gedaan onder haar klanten naar de levensloop van Filippa K kledingstukken. Uit het onderzoek blijkt dat de draagsters hun Filippa K items zo vaak dragen dat de kosten per draagbeurt lager liggen dan bij fast fashion. Ook blijkt dat de kleding veel langer gedragen kan worden dan het gemiddelde aantal keren dat kledingstukken gedragen worden. De resultaten uit het onderzoek zijn volledig in lijn met de missie van Filippa K om slow fashion kleding te ontwerpen voor een duurzamere toekomst.