Nieuwsgierig naar de artikelen achter de inlog van textilia.nl?

30 dagen gratis toegang

TOP

WE Fashion wordt partner van Bol.com, vooralsnog minder faillissementen en G-Star doneert 13.000 mondkapjes

Modeketen WE Fashion start een samenwerking met Bol.com. Verder: het CBS meldt dat het aantal faillissementen is gedaald in de laatste week van maart, G-Star doneert 13.000 mondkapjes aan ziekenhuizen en TMO-studenten lanceren online TrendExpo. Je leest het in het nieuwsoverzicht van 2 april.

WE Fashion wordt partner van Bol.com 

Modeketen WE Fashion start een samenwerking met Bol.com. Vanaf vandaag is de volledige mannen-, vrouwen- en kids-collectie va We Fashion te koop op het verkoopplatform van Bol. “In een tijd waarin samenwerken en online zichtbaarheid belangrijker is dan ooit, slaat WE Fashion onder het motto ‘Better Together’ de handen in één met Nederlands grootste webshop” , aldus een persbericht. De samenwerking tussen de modeketen en de webwinkel is in eerste instantie gericht op Nederland, maar de verwachting is dat dit in het tweede kwartaal van dit jaar wordt uitgebreid naar België. De bestellingen worden direct vanuit het distributiecentrum van WE Fashion verzonden. 


Gooi jij de komende dagen ook de nieuwe zomercollectie al in de sale?

Geplaatst door Textilia Modevakblad op Donderdag 2 april 2020
Onderschrift

CBS: aantal faillissementen gedaald in laatste week van maart 

In week 13 (23 tot en met 29 maart) zijn 44 bedrijven en instellingen (excl. eenmanszaken) failliet verklaard. Dat zijn er 16 minder dan in week 12 (16 tot en met 22 maart). Dit meldt het CBS in voor het eerst gepubliceerde weekcijfers over faillissementen. In de eerste 13 weken van dit jaar zijn er 767 bedrijven en instellingen failliet verklaard. Dat zijn er 3 minder dan in dezelfde periode van 2019. De trend vanaf 2019 is redelijk vlak. Het CBS brengt vanaf nu tijdens de corona-crisis wekelijks de ontwikkeling van het aantal door rechtbanken uitgesproken faillissementen in beeld. 

Eigenaar kinderwinkel: ‘Die 4000 euro gaat mij niet redden’ 

“De eerste weken waren echt moeizaam, het was zoeken naar een nieuwe modus. We hadden heel veel zorgen: hoe gaan we dit redden?” Dat zegt Musetta Blaauw, eigenaar van kinderwinkel Musjes in de binnenstad van Groningen tegen RTV Noord. “Het eenmalige bedrag is een steuntje in de rug. Het gaat mij meer om dat Wiebes en Rutte erkennen dat er meer winkels en bedrijven in grote nood zijn, ook al zijn ze dan niet gesloten. Die erkenning is voor de meeste bedrijven nog belangrijker dan die 4000 euro.” 

G-Star doneert 13.000 mondkapjes aan ziekenhuizen 

Op Instagram meldt G-STar dat ze vandaag 13.000 mondkapjes hebben gedoneerd aan ziekenhuizen. De mondkapjes zijn geimporteerd via hun eigen supply chain en met de hulp van partners van G-Star. Denim can wait, zegt G-Star. 

View this post on Instagram

#GStarRAW #CoronaVirus #StaySafe #StayRAWatHome

A post shared by G-Star RAW (@gstarraw) on

TMO-studenten lanceren online TrendExpo: Paradox 

De geplande halfjaarlijkse TrendExpo van TMO Fashion Business School viel in het water door Covid-19, maar de TMO-studenten kiezen nu voor een ditgitaal platform om hun trendseminar te presenteren. De TrendExpo biedt vernieuwende, toekomstgerichte informatie voor de modebranche.