TOP

WE Fashion lanceert capsulecollectie met hiphopartiest Typhoon [interview]

WE Fashion heeft in samenwerking met hiphopartiest Typhoon een capsulecollectie gelanceerd. “We hopen met deze samenwerking in de smaak te vallen bij de jongere man,” aldus Joris Aperghis, ceo van WE Fashion.
Op 7 september 2017 is de capsulecollectie WE x Typhoon tijdens een exclusieve presentatie officieel gelanceerd. Onderdeel van de lancering was niet alleen een Q&A met Typhoon onder leiding van Eric Corton, maar ook een bijzonder en intiem optreden van de artiest.
 
Over de totstandkoming van de samenwerking vertelt Aperghis het volgende aan Textilia: “Ik zag Typhoon een keer in een mooi pak op televisie en dacht meteen ‘wauw!’. Ik heb direct een foto van dat televisieoptreden naar ons designteam gestuurd en toen is dat zaadje min of meer geplant. Gelukkig bleek later dat Typhoon zelf ook die ambitie én tijd had.”

 

170628_PV_WE_TYPHOON_04_042_Coated_RGB

 
Oprecht en innemend
 
 “Typhoon is anders dan andere rappers. Hij heeft een filosofische inslag en diepgang die wij heel fijn vinden,” vult Aperghis aan. “WE Fashion staat voor verbinding en daar past Typhoon goed bij. Bovendien is het een oprechte en innemende man. Ook was er direct een klik tussen ons en dat is denk ik heel belangrijk. Klanten hebben heel snel door als een samenwerking echt is en klopt. Alleen dan kan het succesvol zijn.”
 
Het doel van de samenwerking is volgens de ceo van WE Fashion om jongere mannen nog meer aan te spreken. “Wij richten ons zo nu en dan afzonderlijk op een specifieke doelgroep. In dit geval is dat de jongere man. En we hopen natuurlijk dat we met deze collectie en campagne nog meer gaan opvallen en in de smaak gaan vallen bij die doelgroep.”
 
Sportwear
 
De collectie die Typhoon in samenwerking met het designteam van WE Fashion heeft ontworpen, bestaat dan ook uit een mix van sportswear aan de ene kant en tailoring aan de andere kant. Zo bevat de collectie een nette broek met sportieve details en een olijfgroen pak van een stretchend materiaal, maar ook een retro sportswear-vest en een hoodie. In totaal gaat het om zes ‘on stage’ (nettere) items en vijf ‘off stage’ (sportieve) items.
 
Speciaal voor deze samenwerking heeft Typhoon een manifest geschreven met als titel ‘You got this’. Dit credo komt ook terug op het T-shirt uit de capsulecollectie, die vanaf 9 september 2017 voor het grote publiek verkrijgbaar is. Later in het jaar, in week 47, komt de retailketen met een tweede deel van de samenwerking: de WE x Typhoon party collectie.  

 

80456551_860_4