TOP

We Are Numbers: beschilderde T-shirts tegen massamode

Er is een nieuw merk op de markt: We Are Numbers. Oprichter kunstenaar Twan Verdonck wil met het T-shirtlabel het belang van duurzame en innovatieve mode onderstrepen.

“Van een T-shirt van H&M worden er in korte tijd massa’s verkocht. Je kan vraagtekens zetten bij de kwaliteit, de kosten en de ethiek waarmee het shirtje vervaardigd is. Want waar is het einde, bestaat er straks one-night-stand-fashion?”, schrijft Verdonck in een persbericht. Met We are Numbers wil hij het belang van duurzame mode onderstrepen. Zijn beschilderde T-shirts zijn voorzien van een uniek nummer. Verdonck draagt nummer 1 en maakt alle opvolgende nummers zelf.

BN-ers
Inmiddels zijn er al bijna 500 mensen genummerd. Het aantal groeit dagelijks en de shirts gaan de hele wereld over. Via de website kun je de foto’s bekijken en spotten waar deze persoon zich bevond op de wereldkaart, zoals radiomaker Giel Beelen, zanger Gabriel Rios, presentaror Arie Boomsma, trendwatcher Lidewij Edelkoort en fotograaf Erwin Olaf.

Op 26 juni wordt de eerste We Are Numbers picknick gehouden wordt. Wereldwijd worden alle dragers van de shirts opgeroepen om die dag elkaar op.