TOP

Wat is het best verkocht bij Modecentrum Luckman?

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Inez Luckman, eigenaar van vrouwenmodewinkel Modecentrum Luckman in Winterswijk. “We zijn online vindbaar met als doel mensen naar onze winkel te krijgen.”

Inez Luckman, eigenaar van Modecentrum Luckman in Winterswijk, is tevreden over de verkopen in de winkel: “Over het algemeen heerst er in de modebranche een gevoel van positiviteit. Je merkt echt dat klanten weer zin hebben om geld uit te geven. We hebben in de winkel een mix van luxe en minder luxe items, en die combinatie werkt goed. De vrolijke jurkjes en zomerjassen doen het een stuk beter dan vorig jaar rond deze tijd. Dat heeft ook te maken met het weer: het is nu een stuk warmer dan het voorjaar van afgelopen jaar. Met name de langere parkajassen en trenchcoats vinden gretig aftrek bij ons publiek.”

Clean

“Eigenlijk zie je op het moment vooral een grote voorkeur voor twee uiteenlopende stijlen: heel erg clean óf juist extreem uitgesproken. Dus chique, tijdloze outfits aan de ene kant en vrouwelijke jurkjes met dierenprintjes aan de andere kant. Merken die in het in dat segment goed doen, zijn Lizzy & Coco en Batida. Beide voorbeelden van op en top vrouwelijke én vrolijke kleding die gezien mag worden.”

“Tijdens ons teamoverleg spreken we wel eens gekscherend van ‘de crisis tussen jong en oud’. Het valt ons heel erg op dat de kleding die oudere vrouwen vroeger droegen, nu vooral geliefd is bij een jonger publiek. Denk: nét kakkineus, maar wel met bijvoorbeeld een sportieve  sneaker. Andersom kleedt het oudere publiek zich juist graag wat sportiever.

Online versus offline

“Natuurlijk is het belangrijk om online gevonden te worden. Daarom hebben we een site en een webshop. Toch ligt onze kracht bij onze winkel, ik geloof heilig in de kracht van steen. Onze doelgroep begint bij 35 jaar. Tot een jaar of dertig kun je klakkeloos via internet bestellen, maar dat verandert. Als vrouwen kinderen hebben gekregen of ouder worden, verandert hun figuur. Dan is er meer behoefte aan een speciale pasvorm. Daar komt de expertise van ons personeel kijken: wij weten precies hoe we een klant moeten aankleden. Er is niets frustrerender dan vier broeken passen, die vervolgens allemaal niet mooi staan. Dus we zien onze webwinkel als een mooie etalage van ons bedrijf, maar voor ons blijft de winkel in Winterswijk dé plek waar we onze klanten het liefst hebben.”

Familiebedrijf

“Dit jaar stonden we met ons bedrijf in verschillende media: de Winterswijkse Weekkrant en De Telegraaf. Aanleiding was ons 190-jarig bestaan. Het bedrijf is al die tijd binnen de familie gebleven, best een bijzonder verhaal. Het is leuk om te merken dat anderen dat ook vinden. Sommigen zijn speciaal naar Winterswijk gereden naar aanleiding van het artikel in De Telegraaf. Ze wilden de winkel zien die al 190 jaar bestaat. Dat is natuurlijk ook weer een goed voorbeeld dat de kracht van onze zaak bij ons persoonlijk ligt. Mensen willen weten wie de mensen achter zo’n bedrijf zijn. Bij een webwinkel alleen is dat toch lastiger. Gelukkig hebben we een hele trouwe klantenkring en merk je dat we de crisis langzaam maar zeker écht achter ons laten. Dus we gaan er komend seizoen weer met volle moed tegenaan!”