TOP

Vrouwenmodemerk Ignore verandert naam

Het Nederlandse vrouwenmodemerk Ignore verandert per 1 augustus de naam in Résiste et Rêve. “Deze naam past beter bij onze filosofie en we verwachten dat de naamswijziging onze internationale groei zal stimuleren”, zegt oprichter en ontwerper Bekka Oomens.

In de zomer van 2016 lanceerde Bekka Oomens haar duurzame en verantwoord geproduceerde vrouwenlabel Ignore. Ze koos voor deze naam omdat hij ietwat rebels is, maar deze naam werd in het buitenland vaak verkeerd geïnterpreteerd. “Een klant zei: wat je doet is juist alles behalve Ignore”, vertelt Bekka Oomens.

Geloven in je droom

Per 1 augustus verandert ze de naam daarom in het Franse Résiste et Rêve. Vrij vertaald betekent dat: blijven geloven in je droom. “De naam Résiste et Rêve had ik eerder al in mijn hoofd. Het heeft een positieve betekenis en klinkt lekkerder. Het past beter bij het merk en sluit aan op het Franse stijltje.”

RESISTEETREVESS184 

Vanwege de groei is er ook een partner (Bart Slootman, red) in het bedrijf gestapt voor de zakelijke kant, zodat Oomens zich kan focussen op het creatieve gedeelte. De naam van het merk mag dan wel veranderen, maar de handtekening en filosofie blijven hetzelfde. De collectie is zoveel mogelijk fair en sustainable, gemaakt van materialen als organic cotton, vegan leer en Tencel. Résiste et Rêve werkt niet met seizoenen, maar brengt tijdloze basisitems met leveringen het hele jaar door.

Bredere doelgroep

De collectie wordt uitgebreid met wat commerciëlere items, waardoor een groter publiek wordt aangesproken en groei mogelijk is. “De handgemaakte eco leren jasjes blijven natuurlijk de icon pieces. We gaan de collectie uitbreiden met T-shirts en hoodies in organic cotton. Dat past bij het huidige straatbeeld. En omdat dit draagbare items met commerciële prijzen zijn, maken we de collectie toegankelijker voor een bredere doelgroep.”

RESISTEETREVESS187

Het merk ligt bij een mix van duurzame conceptstores en conventionele boetieks waar Résiste et Rêve het enige duurzame merk is. In een jaar tijd zijn er in Nederland al 45 verkooppunten en in Zwitserland 25. Duitsland is net begonnen met de verkoop en in Scandinavië is een contract getekend met een toonaangevende distributeur, die Résiste et Rêve begin augustus lanceert op de Ciff in Kopenhagen. Verder is er inmiddels zelfs interesse van duurzame modeagenturen uit Amerika en China, die in het nieuwe seizoen met het merk starten. “De nieuwe naam heeft ze overgehaald. Het Franse spreekt mensen aan, ze houden van dat stijltje”, besluit Oomens.

RESISTEETREVESS186