TOP

Vrouw heeft minder invloed op schoenenaankoop van de man dan zij denkt

Vrouwen hebben minder invloed op de aankoop van schoenen voor hun man dan dat er door vrouwen gedacht wordt. Het Nederlandse wellness schoenenmerk Xsensible deed hier onderzoek naar ter voorbereiding op hun nieuwe herenlijn.

Uit onderzoek dat het Nederlandse wellness schoenenmerk Xsensible deed onder 500 respondenten in voorbereiding naar de lancering van hun nieuwe herenlijn, blijkt dat de meeste mannen hun vrouw meenemen wanneer ze schoenen gaan kopen. Meer dan de helft vindt het zelfs leuker als een vrouw meegaat. De man denkt dat de vrouw zo’n 50 procent invloed heeft op de uiteindelijke aankoop. Vrouwen zelf denken dat ze meer invloed hebben, namelijk 70 procent. De vrouw heeft de meeste invloed op de keuze van de winkel en de kleur van de schoenen.

Vrouwen zien hun man het liefste op een paar sneakers, nette leren schoenen of loafers. Mannen geven zelf de voorkeur aan een hip paar sneakers en mooie leren schoenen en vinden het het belangrijkste als de schoen lekker zit en mooi staat. De prijs en het merk zijn minder belangrijk. Bij de vrouw is dit eerder andersom. 

Xsensible

Het schoenenmerk Xsensible won in 2016 de Gouden Schoen Award en werd bekend door de wellness sneaker met het blokje onder de zool. Dit was gebaseerd op de Japanse Ippon ba geta sandaal. Door het blokje neemt het lichaam haar natuurlijke houding aan en komt er minder druk te liggen op spieren en gewrichten. De schoen wordt inmiddels verkocht over de hele wereld. Dit najaar breidt het merk de bestaande herencollectie uit.

 

Zie ook: