TOP

Voradius laat consumenten ‘webroomen’

Zoekmachine Voradius heeft een tool ontwikkeld waarmee online shoppers kunnen webroomen. Consumenten krijgen dan, terwijl ze aan het webshoppen zijn, informatie over waar de desbetreffende producten te koop zijn in de fysieke winkels.

Webrooming ontwikkeld door de Nederlandse zoekmachine Voradius, laat consumenten tijdens het winkelen op sites zoals Bol.com direct zien of een product ook in een fysieke winkel in de buurt te koop is en tegen welke prijs. Hiermee wil Voradius de lokale winkeliers steunen. Om in de resultaten te worden getoond, dienen de fysieke winkels zich wel bij de zoekmachine aan te melden.

Afweging
De tool is te gebruiken voor de Google Chrome browser en moet de keuze tussen online en offline makkelijker maken voor consumenten. Martijn Jansen, mede-oprichter van Voradius: ”Uiteindelijk moet de consument bij elke online aankoop gemakkelijk de afweging kunnen maken of het product via een webshop wordt bezorgd of het direct in de buurt wordt afgehaald. Op deze manier zullen online- en offline commerce steeds meer door elkaar heen gaan lopen”.

Over Voradius
Voradius is in 2013 opgezet en is een zoekmachine voor het vinden van producten bij stenen winkels. De tool is te downloaden vanuit de Google Chrome webstore en via www.voradius.nl/extensie.

G-Star ook aan webrooming
Niet alleen Voradius, ook G-Star doet aan webrooming. In de webshop van G-star kun je bij de productinformatie bekijken in welke G-Star winkel het desbetreffende item verkrijgbaar is en in welke maat.