TOP

Voorproefje op H&M’s Home-winkelconcept

Afgelopen weekend opende H&M voor drie dagen de deuren van een pop-up store in een industriële loods in Amsterdam. Met het evenement wil H&M haar bezoekers laten kennismaken met het vernieuwde shoppingsysteem.

Binnenkort kunnen H&M fans de interieurcollectie van de modeketen niet alleen via internet kopen, maar ook ruiken, voelen en proeven in de echte H&M-winkel. De nieuwe winkel die in November geopend wordt, is de eerste winkel van Nederland die de interieurcollectie ‘Home’ gaat verkopen. Om dit te vieren opende H&M afgelopen weekend voor drie dagen de deuren van een industriële loods aan de Cruquiusweg in Amsterdam. De presentatie van de wooncollectie was onderdeel van het woonevenement Inside Design, georganiseerd door Elle wonen.

Magneetshoppen
De afdeling van de interieurcollectie van de grootste H&M-winkel aan de Dam zal eruit gaan zien als een soort showroom. Bij ieder item kunnen consumenten een magneetje vinden. Op het magneetje staat een foto en een omschrijving van het product afgebeeld. “Klanten krijgen bij binnenkomst een metalen bordje waarop ze magneten kunnen plakken. Bij de kassa worden de spullen rechtstreeks uit het magazijn gehaald, zodat de klant niet met alle interieuritems door de winkel hoeft te lopen’, aldus Elke Kieft, persvoorlichter H&M.

Volgens Kieft was de tijdelijke opening van de H&M-interieurwinkel een groot succes. “We hebben heel veel positieve reacties gekregen. Mensen vinden het makkelijk shoppen. Een kussen van 50 bij 50 centimeter zegt mensen zo weinig. Nu kunnen het kussen met eigen ogen zien en kopen, maar ze hoeven er niet mee door de winkel te zuilen.”

De H&M wooncollectie in vanaf november te bewonderen in het nieuwe filiaal op de Dam.

Benieuwd naar de pop-up store van H&M? Bekijk de foto’s voor een impressie.