TOP

Voor deze jeans kiezen jonge mannen het meest

Welke jeans zijn populair onder jonge Europese mannen? Onafhankelijk onderzoeksbureau MeMo² deed er onderzoek naar.
In Europa scoort jeans van H&M het beste onder jongvolwassenen, zo blijkt uit het onderzoek dat is uitgevoerd door MeMo². De tweede positie wordt ingenomen door Blue Ridge, het jeansmerk van WE Fashion. Vooral mannen van 20-34 jaar blijken de spijkerbroeken van deze keten het meest te hebben gekocht in de afgelopen 12 maanden. 

Merktrouw

De spijkerbroeken van Jack & Jones (Bestseller) komen op de derde plaats. Het onafhankelijke onderzoeksbureau heeft onderzoek verricht naar het koopgedrag van bijna 1.750 jongvolwassenen. Daaruit is gebleken dat bijna alle mannen in de leeftijd 20 tot 34 jaar n in de afgelopen 12 maanden 1 of meer nieuwe spijkerbroeken hebben gekocht. Een ander opvallen detail dat blijkt uit dit onderzoek: mannen zijn als het gaat om jeans meer merktrouw dan vrouwen. 

“Als we kijken naar de jeansomzet in Europa, dan herkennen we deze trend,” zegt  CEO van WE Fashion, Joris Aperghis. “We hebben hard aan de collectie gewerkt en van Blue Ridge een echt denim merk gemaakt. Jeans spelen een hoofdrol in de garderobe van de man, en die weet steeds vaker bij ons te slagen.”