TOP

Vision wordt weer vrouwenmodebeurs

De Deense beurs Vision focust vanaf komende editie in januari volledig op vrouwenmode. Van deelnemende jeans- en mannenmodemerken wordt afscheid genomen.

Vision is ooit begonnen als vrouwenmodebeurs onder de naam CPH Vision. Omdat er steeds meer vraag kwam vanuit het mannenmode- en jeanssegment, werd op een andere locatie een tweede beurs neergezet met de naam Terminal 2. De twee sub-beurzen werden in 2012 samengevoegd tot de beurs Vision, met vrouwenmode, mannenmode en jeans.

Diffuus

Door de mix met jeans en mannenmode werd het beursconcept volgens Trine Normann Fruergaard, Head of Communications van Vision, diffuus en was het onduidelijk op welke doelgroep de beurs zicht richt. De beursorganisatie wil daarom een duidelijk eigen merkenselectie laten zien, gericht op vrouwenmodeboetieks. “De verandering heeft niets te maken met een eventuele daling in bezoekersaantallen”, benadrukt zij. “Het is simpelweg een initiatief om een sterke identiteit neer te zetten. Veel bezoekers raakten in de war over het concept doordat Vision in de vroegere locatie van denimbeurs Terminal 2 wordt gehouden.”

Nieuwkomers

Merken die er komend seizoen sowieso weer bij zijn, zijn Ilse Jacobsen, Rosemunde, Stylesnob, Henriette Steffensen, Tusnelda Bloch, By Ti Mo en Chill Norway. Nieuwkomers zijn onder andere Whiite, Birgitte Herskind, Elise Gug , Hoss en Kudibal. De volgende Vision is van 29 tot en met 31 januari in de Lokomotivværkstedet in Kopenhagen.