TOP

Virtueel pashokje in Adidas-webshop

Adidas komt met een nieuwe technologie in zijn webshop: een virtuele paskamer. Dat meldt Emerce. Adidas maakt voor deze toepassing gebruik van de technologie van het Engelse bedrijf Fits.me.

Het virtuele pashokje van Adidas is sinds kort ook in Nederland beschikbaar. Via een knop bij een artikel in de webshop wordt de klant op de ‘virtuele paskamer’ gewezen. De klant moet hiervoor verschillende maten opmeten en invoeren, waarna de kleding gepast kan worden op een ‘levensecht’ personage op het beeldscherm.

Minder retouren 

Overigens werken onder andere Hugo Boss, Superdry en Otto ook al met de toepassing van Fits.me. Door het digitale pashokje wordt het online winkelen voor de klant makkelijker. Daarnaast is Adidas er zelf ook bij gebaat dat klanten in één keer de juiste maat of goede pasvorm bestellen, zodat het aantal retouren daalt.

Vergelijkbare systemen

Overigens werken meerdere IT-bedrijven aan vergelijkbare softwaresystemen waarmee consumenten digitaal kleding kunnen passen.