TOP

VeldhovenGroup neemt Olsen over

De Nederlandse VeldhovenGroup neemt per 1 december 2013 het Duitse vrouwenmodemerk Olsen over. Het merk moest afgelopen zomer uitstel van betaling aanvragen en was sindsdien op zoek naar een investeerder. Door de overname is de toekomst van Olsen veilig gesteld.

Olsen kampte al enkele seizoenen met dalende omzetten en in juli 2013 moest het bedrijf uitstel van betaling aanvragen bij de rechtbank in Hamburg. De najaars- en wintercollectie is wel gewoon uitgeleverd en ook de inkoop van de nieuwe voorjaars- en zomercollectie is volgens plan verlopen

Zelfstandig merk

Investeerder VeldhovenGroup ziet Olsen als perfecte aanvulling op haar portfolio, met de vrouwenmodemerken Dept, Sandwich en Turnover. De groep ziet Olsen als een uitstekende partner voor de internationale expansie van al zijn merken. Olsen blijft als zelfstandig merk opereren vanuit het hoofdkantoor in Duitsland, maar zal wel profiteren van synergie met de nieuwe ‘zustermerken’. Het management van Olsen gaat rapporteren aan Martijn Veldhoven, directeur van de VeldhovenGroup. Jos Bles blijft de agent van Olsen voor Nederland.

Sterke merkwaarde

“Met zijn sterke heritage is Olsen van grote toegevoegde waarde op ons portfolio”, zegt Martijn Veldhoven. “Het merk past perfect bij onze strategie om te focussen op het middensegment in de vrouwenmodemarkt. Olsen vergroot ons bereik onder vrouwen. Ondanks de moeilijkheden waar het bedrijf onlangs in verkeerde heeft Olsen een goede organisatie en sterke merkwaarde van waaruit we kunnen verder bouwen.”

Focus op middensegment

De VeldhovenGroup maakte vorig jaar bekend te gaan focussen op het middensegment in vrouwenmode. Het bedrijf kocht in 2010 het merk  Turnover en in 2012 kwam daar Dept bij. Het duurdere label Stills werd dit jaar verzelfstandigd en het kindermodemerk NoNo is onlangs verkocht aan de Jolo Fashion Groep.