TOP

Veel interesse voor Dungelmann, Dstrezzed wil meer winkels en Puma plust door chunky sneakerhype


De interesse voor de failliete schoenenketen Dungelmann is groot; bijna dertig gegadigden hebben zich gemeld. Verder: Okay Fashion opent nieuwe winkels, Dstrezzed wil nieuwe winkels openen en de catwalkshow van Victoria’s Secret is dit jaar afgelast. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van woensdag 31 juli.

Groot aantal gegadigden voor winkels Dungelmann

Er is veel interesse in de overname van winkels van het failliete Dungelmann Schoenen. Bijna dertig partijen hebben zich gemeld, zegt het advocatenkantoor dat het faillissement afwikkelt tegen Retailnews. Daar zitten ook partijen bij die hebben aangegeven dat ze alle winkels willen overnemen. Eind volgende week verwacht de curator meer duidelijkheid te hebben over een mogelijke doorstart. De winkels en webshop van Dungelmann Schoenen en Hermans Schoenen, dat ook onderdeel is van het familiebedrijf, werden op 25 juli 2019 failliet verklaard. Het faillissement over de overkoepelende BV werd de week daarvoor al uitgesproken.

Dstrezzed mikt op nieuwe brandstores

Dstrezzed wil het aantal eigen winkels uitbreiden. Dat zegt brandmanager Kay Zwijsen tegen Retailtrends. Het Nederlandse mannenmodemerk heeft al brandstores in Enschede en Groningen. Vorige week werd bekend dat daar eind augustus een winkel in Breda bij komt, en eind oktober een winkel in Utrecht. Dstrezzed hoopt daar volgend jaar nog twee nieuwe filialen aan te kunnen toevoegen. Op het wensenlijstje staan steden als Amsterdam, Den Bosch, Rotterdam en Maastricht. Volgens Zwijsen zijn de brandstores ‘superbelangrijk’ voor het label. “Zo kunnen we laten zien wat we doen en het sfeertje overbrengen naar de consument. We merken dat daar vraag naar is.”

Puma plust door populariteit chunky sneaker

De chunky sneakerhype legt Puma geen windeieren. Het sportmerk zag de verkopen in het tweede kwartaal met bijna 17 procent stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, tot ruim 1,2 miljard euro. Dat schrijft De Telegraaf. Puma stelt dat dit mede komt door de populariteit van de bulky sneaker. Het van oorsprong Duitse bedrijf deed vooral goede zaken in Azië en Noord- en Zuid-Amerika, waar het met dubbele cijfers pluste. De winst kwam uit op bijna 50 miljoen euro, tegenover 31 miljoen euro een jaar eerder.

Okay Fashion breidt winkelbestand uit

Okay Fashion breidt half september uit met vijf nieuwe winkels; twee Okay Fashion-vestigingen in Borne en Deventer, twee winkels van Cecil in Borne en Nijverdal en een filiaal van Street One in Sneek. Cecil en Street One zijn Duitse formules, waarvan Okay Fashion de Nederlandse retailtak uitbaat. Het totale winkelbestand van het modebedrijf komt hiermee uit op 53 vestigingen, meldt Retailnews. De nog te openen Okay Fashion-filialen worden ingericht volgens een nieuw winkelconcept met een meer industriële en tijdloze uitstraling. De bestaande winkel in Putten is al omgebouwd naar het nieuwe concept, de andere filialen volgen de komende jaren stapsgewijs. Okay Fashion verkoopt mannen- en vrouwenkleding in het middensegment van merken als Cars, Jack & Jones, Only, Tom Tailor en Vero Moda.

Catwalkshow Victoria’s Secret afgelast

Voor het eerst in 24 jaar organiseert Victoria’s Secret dit jaar geen catwalkshow. Dat laat model Shanina Shaik weten aan The Daily Telegraph. De reden is niet bekend. Volgens Shaik werkt het lingeriemerk op dit moment hard aan hun merkpositionering. Victoria’s Secret lag de afgelopen jaren regelmatig onder vuur. Het bedrijf kwam negatief in het nieuws toen bleek dat eigenaar Leslie Wexner zijn goede vriend Jeffrey Epstein, die is veroordeeld voor het misbruiken van minderjarige meisjes, toegang verleende tot jonge vrouwen die voor het lingeriemerk werkten of wilden werken. De kritiek op de catwalkshow zwol de laatste jaren ook steeds verder aan. Het concept zou niet meer van deze tijd zijn en een onrealistisch schoonheidsideaal promoten. Een analist van investeringsbank Jefferies stelde al eerder dat ‘het einde van Victoria’s Secret in zicht is’.