TOP

V&D start samenwerking met Sanoma

Warenhuis V&D en uitgeverij Sanoma bundelen hun krachten: de twee gaan evenementen organiseren voor de doelgroepen van de uitgever. V&D hoopt zo meer klanten naar de winkels te trekken.

Uitgeverij Sanoma en warenhuis V&D gaan samenwerken. De twee bedrijven gaan wekelijks vijfdaagse evenementen organiseren in vijftien filialen van V&D. De warenhuisketen hoopt op deze maniermeer klanten naar de winkels te trekken. Het eerste evenement wordt op 29 april georganiseerd.

Adverteerders

De winkelevents worden gekoppeld aan titels van Sanoma. Dit is bijvoorbeeld een Margriet Fit Challenge waarbij lezers in het blad worden opgeroepen om in de V&D mee te doen aan een yoga-workshop. Voor de evenementen werken de twee bedrijven samen met adverteerders. In het geval van de Margriet Fit Challenge werken ze samen met een sportmerk, bieden ze korting aan voor een sportabonnement en is er een winactie.

Voordeel V&D

Doordat adverteerders de evenementen bekostigen, en V&D alleen maar ruimte beschikbaar moet stellen, leveren de evenementen het warenhuis alleen maar geld op. Het initiatief is dan ook onderdeel van de nieuwe strategie om de keten uit de problemen te helpen.