TOP

Van jurkje tot juichpak: mode-industrie speelt massaal in op WK

Welke modeondernemers wisten slim in te spelen op het WK? En wie sloegen de plank volledig mis?

Met het WK in het vooruitzicht brachten veel modeondernemers afgelopen maanden  speciale WK-items op de markt. Van oranje jurkjes en juichpakken tot riemen en sloffen. Wie zijn Oranje’s grootste fans in de mode-industrie?

1. Olcay Gulsen

Ook dit jaar gooit Olcay Gulsen weer hoge ogen op het WK. En hoe kan het ook anders als voormalig liefje van Edgar Davids? Na het succesvolle Bavaria-jurkje in 2010 en haar EK-jurkje in 2012, scoort Olcay opnieuw punten met haar SuperTeam-jurkje én SuperTeam-selfie. Oranje kan meer van dit soort fans gebruiken!

olcay

Foto: @superolcay

2. Roy Donders

Alles wat de stylist uit het zuiden maakt, gaat als warme worstenbroodjes over de toonbank. Zo ook het WK-juichpak, dat Roy Donders voor supermarkt Jumbo ontwierp. Het oranje pak was al snel uitverkocht en wordt inmiddels voor meer dan 100 euro per stuk verhandeld via Marktplaats. Hema liet zich zelfs door ons Royke inspireren en maakte een eigen juichpak. Bekijk ook deze 11 leuke parodieën.

3. Zeeman

Zeeman’s FlagDress doet het goed dit WK. Zal het aan de paaldans-reclame liggen? Door het ‘wikkel-concept’ past de FlagDress altijd, in tegenstelling tot veelbesproken het Bavaria-jurkje…

4. Bavaria

Bavaria’s jurkjes zijn immer populair, maar zorgen ook altijd voor een flinke rel. In 2010 werden de bekende ‘Bavaria Babes’ uit het stadion verwijderd – en zelfs gearresteerd – nadat zij op de tribune een dansje deden in hun Bavaria-jurkje. Dit jaar kwam het jurkje in opspraak doordat alleen slanke vrouwen erin zouden passen.

 5. Heineken

Wederom een biermerk, dat goed zijn best doet het WK-succes van Bavaria te evenaren. Heineken kwam dit jaar als één van de eersten met een Oranje-item: het Sambashirt.

Buitenspel

Waar een Primark opent, staan jonge meiden rijen dik voor de deur te wachten. Voor de WK-collectie van Primark moeten de meeste fans zich echter nog melden. Het lijkt nog geen storm te lopen. Is goede reclame dan toch de sleutel tot een modieus WK-succes?

Saboteerden de tegenstanders de voetbalschoenen van Oranje?