TOP

Twinlife maakt doorstart en is aanwezig op beurzen

Mannenmodelabel Twinlife, dat begin juni 2017 failliet werd verklaard, maakt een doorstart. Ook laat het merk weten aanwezig te zijn op de Panorama-beurs in Berlijn en op de Modefabriek in Amsterdam.

Twinlife B.V. heeft een akkoord bereikt met curator Marie-José Cools (De Advocaten van Van Riet) over een doorstart; dat akkoord is inmiddels goedgekeurd door de Rechter-Commissaris. 

Het bedrijf Twinlife B.V. kent in deze nieuwe vorm drie aandeelhouders: Roel Vermeulen, voorheen international sales manager van Scotch & Soda, Dirk de Broekert (ex-directeur New Fashion Kids B.V. en Twinlife B.V.) en het investeringsfonds Tinseltown Investments, dat eerder ook al betrokken was bij het bedrijf.

Vertrouwen

Vermeulen wordt naast aandeelhouder ook de nieuwe algemeen directeur van Twinlife. Hij ziet een hoopvolle toekomst tegemoet; zo laat het bedrijf in een persbericht weten dat de voorverkoop van winter 2017 een groei laat zien van meer dan 20% ten opzichte van het jaar ervoor, wat een goede basis is voor een succesvolle doorstart. 

“Ik zie een gemotiveerd jong Twinlife team, dat de laatste twee seizoenen al haar vruchten plukt van de vernieuwde collecties en de nauwere samenwerking met klanten” zegt Vermeulen. “Belangrijk is nu dat wij het vertrouwen kunnen waarmaken dat onze klanten en consumenten al meer dan 20 jaar in ons hebben.”

Vermeulen wil met Twinlife zowel op binnen- als buitenland focussen: “Ik heb er ontzettend veel zin in om Twinlife verder uit te bouwen tot een mooi, internationaal mannenmodemerk.” Ook laat het bedrijf weten dat het verkoopseizoen vanaf 12 juli 2017 start in de recent vernieuwde showrooms in Baarn en Düsseldorf. 

Operationeel

Toen het nieuws over het faillissement naar buiten kwam, liet Twinlife direct weten operationeel te blijven en is dat sindsdien ook gebleven. 

Ook liet de directie toen weten dat het faillissement van Twinlife te maken heeft met het faillissement van moederbedrijf New Fashion B.V., dat tevens eigenaar is van kindermodemerken Jottum en Cakewalk. Die merken stonden reeds langere tijd onder druk stond door veranderingen in consumentengedrag, zo luidde de verklaring van het bedrijf zelf. 

Twinlife, dat in 1996 is opgericht, is bekend geworden door de associatie met voetballers en tweelingbroers Frank en Ronald de Boer, die in het begin inspiratiebron en het gezicht waren van het merk. De mannenmode van Twinlife wordt dan ook gekenmerkt door een sportieve inslag en een knipoog naar voetbal. Verder brengt het merk ook een jongenskleding op de markt.