TOP

Twee jeansmerken gaan kindermode in, nadruk V&D op fashion en Norah wil 2 winkels per maand openen

Twee jeansmerken, G-Star en Calvin Klein Jeans, gaan de kindermode in. Verder: De nadruk van V&D 2.0 ligt op fashion en kledingketen Norah wil het komende jaar elke maand twee filialen openen. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 6 december.

Komende jaar wil Norah twee winkels per maand openen

Kledingketen Norah wil het komende jaar elke maand twee filialen openen. “Dat moet leiden tot een groei van zo’n 150 procent’, zegt marketing- en brandmanager Marijke van der Linden tegen Retailnews. De keten opent vrijdag 7 december zijn vijftigste winkel in Nederland. In Duitsland is Norah inmiddels te vinden met vier winkels.

Vier jaar geleden werd Norah opgericht en in de afgelopen twee jaar openden ze twintig nieuwe winkels. Tegen Retailnews vertelde van der Linden eerder waarom de winkels zo snel openen: “Veel van de bestaande inrichting wordt overgenomen. Als we de sleutel van een nieuw pand krijgen, openen we de winkel vaak binnen een week.”

Nadruk V&D 2.0 ligt op fashion

V&D lanceerde ongeveer drie maanden geleden haar nieuwe webshop. Directeur Alexander van Slooten sprak met Twinkle over de eerste resultaten: “De eerste ervaringen zijn positief. Vanaf de eerste dag weten klanten ons prima te vinden.” Tot nu toe ligt de webshop op schema: “We hebben ons voor de eerste twaalf maanden een target van tien miljoen euro meegegeven en daarvoor liggen we nog op koers.”

Mode verkoopt momenteel het beste: “In verhouding meer dan het ‘oude’ V&D online. Het fashion aanbod is ook wel het beste, de overige categorieen zijn we nu in rap tempo aan het uitbreiden”, aldus van Slooten tegen Twinkle.

Unrobe brengt met nieuwe collectie ode aan Amsterdamse vuilnisman

Het duurzame kledingmerk Urobe liet zich inspireren door de Amsterdamse vuilnismannen voor de nieuwe capsulecollectie ‘Heroes of waste’. De collectie is alleen verkrijgbaar via pre-order om overproductie tegen te gaan  en aandacht te vragen voor de groeiende afvalberg in de mode-industrie, zo laat het merk weten via een persbericht.

De collectie is geïnspireerd op de Amsterdamse vuilnismannen. Denk aan kleuren als feloranje en donkerblauw en reflecterende details op de borst en achterop de capuchon. In samenwerking met de gemeente amsterdam werd het lookbook gemaakt, inclusief enkele Amsterdamse ‘Heroes of Waste’.

De capsulecollectie is vanaf nu online te bestellen op Unrobe.com en de voorverkoop sluit op 30 december.

The Woolmark Company werkt samen met Athleisure Propulsion labs voor de meest sustainable schoen ever

Athletic Propulsion Labs (APL) lanceert de APL TechLoom Breeze Merino Wool-collectie, de meest duurzame en lichtste hardloopschoenen tot nu toe. Elke schoen is voorzien van 80 procent Australische merinoswol, innovatief gebreid met APL’s gepatenteerde, stretch rebound Techloom-bovenwerk. Dat laat het merk weten in een persbericht.

Het is het eerste technisch gebreide schoeisel dat wordt gecertificeerd door The Woolmark Company op de wereldmarkt. Meer dan twee jaar in ontwikkeling, is het gecertificeerde Wool Rich Blend breisel ontworpen om zijn vorm te behouden.

G-Star Raw en Calvin Klein Jeans lanceren allebei een kindercollectie

Jeansmerken G-star Raw en Calvin Klein Jeans lanceren allebei een kindercollectie. G-Star werkte samen met Kidiliz Group om de allereerste kidswear lijn te lanceren. De eerste G-Star kids collectie is er zowel voor jongens als meisjes tussen de drie en zestien jaar oud. De collectie zal te krijgen zijn bij de Kidiliz multibrand stores, wholesale en op G-star.com vanaf july 2019.

Calvin Klein Jeans gaat ook de kindermode in met een lijn voor vier tot zestienjarigen, te verkrijgen in Europese groothandels en op de website van het merk. De collectie bestaat uit vijftig items voor meisjes en 48 voor jongens en kosten tussen de 25 en 180 euro.