TOP

Triumph te sexy voor de NS

Met state of the art straatcampagnes stoot Triumph de Nederlandse Spoorwegen tegen het preutse been.

De nieuwe outdoor campagne van Triumph Shape Sensation is deze week gestart. Deze bestaat onder andere uit billboards en abri’s. Vanaf vandaag wordt de campagne bovendien aangevuld met lenticulars, dat zijn lcd animatieschermen met touch screen. De bewegende beelden tonen een model in een jurkje, waarbij geleidelijk zichtbaar wordt wat zij eronder draagt: Shape Sensation.

Aanstootgevende striptease
De NS is minder blij met het technisch vernuft van Triumph. Ze zien het als aanstootgevende stripteases waarvoor de reiziger behoed moet worden en doet de campagne rondom de stations daarom in de ban. Rob Brand, directeur van Triumph International: “Het is te zot voor woorden. Tien jaar geleden waren er live lingerieshows op de stations. Probleemloos. Wat we nu op een heel bijzondere manier laten zien is het effect dat Shape Sensation heeft op het figuur van een vrouw. Heel mooi, decent, en vooral heel functioneel. Wél verrassend en aantrekkelijk, want dat moet reclame ook zijn. Het heeft niets van doen met erotiek of een sensueel uitgevoerde striptease.”

In plaats van de bewegende billboards komen er nu statische abri’s op de stations. De primeur van het lingerie touchscreen gaat naar de Lijnbaan in Rotterdam, waar deze met een minishow in gebruik wordt genomen.