TOP

Trendwatcher Christine Boland: ‘Faith the Future’

Keynote speaker tijdens Textilia Mode Experience 2009 is trendwatcher Christine Boland. Neem een voorproefje op deze presentatie met wat Boland naar voren bracht tijdens het trendseminar Consumers Brands Designs 2011 op 6 oktober 2009 in Amsterdam.

Volgens Christine Boland kun je de consument op zes manieren hoop en vertrouwen voor 2010 geven. Hier volgen haar sleutelwoorden in vogelvlucht.

1 Connect: Zoals Barack Obama tijdens de verkiezingsstrijd contact onderhield met 16 communities en hier zijn feed back uithaalde, zou je als bedrijf ervoor moeten zorgen dat jouw klanten met elkaar in contact komen, via blogs bijvoorbeeld.

2 Sense: Breng betekenisvolle producten, producten die ertoe doen, op de markt. Zeker voor jongeren moet het concept compleet zijn en zowel rationeel als emotioneel kloppen.

3 Imagine: Spreek tot de verbeelding met je product, of dat nu via een sprookje is of doordat de klant bij jou via bijvoorbeeld een interactieve etalageruit of een interactieve website even uit de realiteit stapt zoals bij de website Mimicme.

4 Play: Spreek het kind in de volwassene aan en ga bijvoorbeeld speels om met vrouwelijkheid = ‘burlesque’. Speel met kitsch en fake en laat mensen zich verwonderen over bijvoorbeeld de virtuele catwalkshow van Lego.

5 Create: help de consument zijn/haar identiteit creeren of zelfs een fantasiewereld bouwen zoals je bij Pritt knutselwereld kunt doen. 

6 Focus: Concentreer je op datgene waar je goed in bent. Doe niet alles, want je verliest het overzicht, en vooral: de klant verliest het zicht op jou.

Klik hier om je aan te melden voor Textilia Mode Expierience 2009. Kosten voor dit event zijn volgens de speciale vroegboekersactie €99.

Op 12 januari 2010 geven Christine Boland en Lideweij Edelkoort bij Appletizer een vervolg hierop met hun kijk op 2011.