Trenddag

Logo Trenddag 2018_Mei - verkleind voor mailings

Laat je inspireren door Christine Boland en Jan Agelink

Het nieuwe, grote inkoopseizoen voor voorjaar/zomer 2019 staat weer voor de deur. Laat je alvast inspireren tijdens de Trenddag op maandag 14 mei 2018 in het Centraal Museum in Utrecht.

Mode en de ontwikkelingen in de maatschappij én retail zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Wil je je meer verdiepen in de belangrijkste innovaties om het nieuwe zomerseizoen optimaal te starten? Noteer dan de nieuwe editie van de Trenddag in je agenda! Onze gewaardeerde trendforecasters – Christine Boland en Jan Agelink – en andere sprekers, zoals Lianne van der Wijst, zorgen ervoor dat je na deze dag compleet op de hoogte bent van de laatste maatschappelijke-, consumenten-, én modetrends. Vervolgens duiden en vertalen ze deze tendensen alvast naar praktische – direct uit te voeren - suggesties. Daarnaast vormt de locatie – het op modegebied invloedrijke Centraal Museum in Utrecht – voor extra inspiratie. Ten tijde van de Trenddag presenteert het Centraal Museum ‘Reflections’, een grote overzichtsexpositie van het werk van de Nederlandse ontwerper Jan Taminiau. Hierbij zijn onder meer stukken te bewonderen uit zijn eigen privécollectie, bruiklenen uit andere musea en nieuw werk. Voor deelnemers aan de Trenddag zijn het museum en de tentoonstelling gratis te bezoeken. Kom, leer, informeer en inspireer je voor zomer 2019!

 inschrijven-icoon

Kom ook op maandag 14 mei 2018 en laat je inspireren. 

 

Afbeelding home trenddag


 

Sprekers

       Christine

Christine Boland, trendanalist vrouwenmode

Christine Boland vertelt in haar presentatie ‘Visual Poetry, for a data driven world’ over interessante innovaties. Zo groeit de belangstelling voor ‘artificial intelligence’ en self learning machines. Algoritmes helpen met keuzes te maken, of sturen zelfs - als we niet oppassen – ongemerkt onze beslissingen. En ‘Dataïsme’ wordt gezien als een nieuwe religie. Het is de hoogste tijd voor een beetje tegenwicht. Wat doet gestuurde keuze met creativiteit? Wanneer worden onze verbeeldingskracht en inventiviteit nog aangesproken? Christine laat zien dat in de design language al deze verschillende werelden gelukkig weer samen komen én een inspirerend beeld voor het nieuwe seizoen opleveren.

         Jan Agelink klein voor website

Jan Agelink, trendforecaster footwear

‘Colour me happy’, de presentatie van Jan Agelink, laat zien dat de schoenmodetrends voor de zomer van 2019 beschikken over een vrolijkmakende feel good-factor. Zo wordt kleur herontdekt in de mode, design én footwear. Hierbij vallen zeker niet alleen de felle tonen op. Ook de zachte pasteltinten - die zowel vrouwelijk als mannelijk, informeel en formeel - worden gebruikt, doen van zich spreken. Daarnaast zoomt Jan in op de verschillende leesten, zolen en uppers (met een focus op onder meer brei- en vlechtwerk, transparantie en decoraties) en de onderlinge combinaties.

        lianne Lianne van der Wijst, consultant Fashion GfK

Het spanningsveld tussen de fysieke en online retail blijft een belangrijk aandachtspunt in de detailhandel. GfK geeft tijdens de Trenddag inzicht in de ontwikkeling van het online aandeel in de modemarkt. Welke impact heeft dit op de rol van ‘pure players’ en multichannel spelers? Wat is het verschil tussen de online en offline modeshopper? In welke segmenten en categorieën wordt boven- of ondergemiddeld online gekocht? Wat is de rol van internet en sociale media in het oriëntatieproces rondom fashion aankopen? En wat zijn de kansen voor zelfstandige ondernemers op dit vlak? GfK’s Lianne van der Wijst informeert en inspireert, zodat je na deze dag helemaal op de hoogte bent en direct aan de slag kan om de consument nog beter online te bereiken.

 logo utrecht 2

 

Ninke Bloemberg 

Ninke Bloemberg (1976) studeerde Visual Marketing aan AMFI en daarna kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. Zij werkte onder meer bij het Rijksmuseum, het Gemeentemuseum Den Haag en de Arhnem Mode Biënnale. Sinds 2009 is ze als modeconservator verbonden aan het Centraal Museum in Utrecht, waar ze jaarlijks grote mode(gerelateerde) tentoonstellingen organiseert, vaak in combinatie met een publicatie. Momenteel is ze projectleider van een internationaal symposium dat in juni in Nederlands plaatsvindt en is ze in verschillende besturen en adviesraden vertegenwoordigd.   

In het Centraal Museum organiseerde zij onder ander mede de tentoonstellingen Stof tot nadenken met Alexander van Slobbe (2010), Het nieuwe ambacht met Iris van Herpen (2011), nijntje in de mode (2011), Blue jeans (2012), ARRRGH! Monsters in de mode (2013), Mode de musical met Piet Paris (2014), HAAR! menselijk haar in mode en kunst (2016), Uit de mode (2017). Momenteel is de grootste tentoonstelling van en over modeontwerper Jan Taminiau te zien.

 

 


   
€ 89,-
€ 89,-
€ 89,-
 Presentatie Christine Boland 
 Presentatie Christine Boland