TOP

Tot ziens én vergeet uw pas niet!

Sommige winkeliers kunnen er aan het einde van de week mee kwartetten. Sinds de komst van de nieuwe pinapparaten, waarbij klanten hun pas in het apparaat moeten steken, vergeten klanten massaal hun bankpas.

Caissière ‘Kim’ bij de Albert Heijn in Nijmegen ziet het probleem niet: “Het apparaat gaat toch automatisch piepen als de klant zijn pas er in laat zitten?” En inderdaad. Bij veel winkels, waaronder Primark, Bruna, Jumbo en de Alber Heijn, piept het apparaat als de bankpas er te lang in blijft zitten. Maar bij andere winkels moet het personeel alert zijn dat de klant zijn pas weer terugneemt. Ook al lijkt het zo vanzelfsprekend deze simpele handeling wordt vaak vergeten. Met als gevolg dat menig ondernemer aan het einde van de week met een stapel passen in zijn maag zit.

Oplossing
Albert Heijn heeft alvast een doeltreffende oplossing voor de zelfscan hoek. Bij het zelfscannen in de Albert Heijn komt de kassabon er straks niet uit als de pas niet is verwijderd. Ook Ikea gaat deze aanpassing invoeren. De oplossing voor de overige winkels is simpel, effectief en goedkoop. Afscheid nemen van je klant doe je als volgt: een prettige dag én vergeet niet uw pas!