TOP

Tommy Hilfiger plust 21%

De omzet van het Amerikaanse modebedrijf Tommy Hilfiger is in het afgelopen boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2009, met 21% gestegen naar €1,6 miljard.

Modebedrijf Tommy Hilfiger is zeer verheugd over de omzetplus van 21% in het gebroken boekjaar 2008/2009, aangezien dit niet de makkelijkste economische tijden zijn. “Het wereldwijde economische klimaat blijft een uitdaging en we hebben, net als vele andere internationale retailers, te maken gehad met moeilijke marktcondities.” Het positieve resultaat is te danken aan een groei van 15% in de groothandel en een plus van 29% in retail. Er werden 100 nieuwe winkels geopend waardoor er in totaal meer dan 900 winkels wereldwijd zijn. Ook draagt de recentelijk aangekochte Japanse en Europese Footwear business voor een belangrijk deel bij aan de omzetgroei (dit beslaat ongeveer de helft van de extra omzet).

Ondanks grote investeringen in nieuwe winkels, shop-in-shops en de aankoop van Tommy Hilfiger Japan is de netto-schuld van het bedrijf met €505 miljoen lager dan het voorgaande jaar.

In Europa steeg de omzet van Tommy Hilfiger met 14% naar €795 miljoen. De groothandelactiviteiten lieten hier de grootste stijging zien, er werd in alle landen en alle productgroepen geplust. Ook de aankoop van de Europese schoenentak draagt bij aan de omzetgroei. De retailtak liet in Europa een groei zien van 1,3%, wanneer de nieuwe winkels niet worden meegerekend. Inclusief de nieuwe winkels steeg de retailomzet met 6%.