TOP

TME: Cravatta Pelliano en Vanità Modern Tailors

In tijden van crisis floreren creatieve ondernemers. Het Rotterdamse stopdassenmerk Cravatta Pelliano en de Haagse maatwerkwinkel Vanita Tailors behoren tot deze groep. Zij presenteerden hun visie tijdens Textilia's Mode Experience. De één met slimme marketing, de ander met een inspirerende blog.

Crisis? Last lijken de oprichters van het label Cravatta Pelliano Bernd Damme en Steijn Pelle er niet van te hebben. Integendeel, ze plukken er de vruchten van met hun onlangs geopende pop-up store. “Door de vele leegstand van winkels krijgen startende ondernemers zoals wij de kans om ons op een mooie locatie voor weinig geld te vestigen. Omdat een pop-up winkel van tijdelijke aard is, zullen we ons regelmatig verplaatsen”, vertellen de oprichter tijdens TME. Door de inrichting simpel en eenvoudig vervoerbaar te maken, kost een verhuizing voor Cravatta Pelliano niet veel tijd en moeite.

Pull-systeem
De denkwijze van de jonge oprichters van het merk is innovatief. Zo willen ze klanten en consumenten geen producten ‘pushen’ maar spreken ze van een ‘pull-systeem’ waarbij consumenten zelf aangeven wat zij willen kopen. “Zo bieden wij binnenkort designers wereldwijd de mogelijkheid om hun ontwerp op onze site te uploaden. Consumenten bepalen uiteindelijk welke wij in productie nemen.”

Vanità Tailors
Ook mede-eigenaar van de Haagse maatwerkwinkel Vanità Modern Tailors, Alexander van Bellekom, zoekt nauw contact met zijn klantengroep. Door middel van een blog inspireert hij samen met mede-eigenaar Mike Hendriks de klanten. “We willen vooral een groepsgevoel creëren door ze via deze kanalen te adviseren en informeren.” Ze vertellen op het blog over de nieuwste stoffen, kleuren en gebeurtenissen in de winkel; ambacht en technologie gaan hierbij hand in hand.