TOP

Tips: Hoe bereik je de nieuwe generatie moeders? (deel 3)

22% van de detailhandel gebruikt alleen e-mail voor communicatie naar meerdere klanten tegelijk (HBD). Jammer, want de nieuwe generatie moeders wordt niet voor niets de 'Digital Moms' genoemd. In dit slotdeel de technieken om de Digital Mom te bereiken.

Aanwezig zijn op het sociaal netwerk
Zorg dat je aanwezig bent, daar waar digital moms actief zijn: in social media dus. Daar vind je de ambassadrices voor jouw merk.

Mond-tot-mond-reclame
Onder digital moms is mond-tot-mond-reclame weer springlevend! Anno 2011 verloopt deze mond-tot-mond-reclame echter wel via social media. Daarmee houdt ze contact met echte vriendinnen, online vriendinnen en mensen zoals zijzelf.

Deelname aan campagne
Zorg ervoor dat de digital mom op een voor haar aantrekkelijke en prettige manier kan deelnemen aan een campagne.

Apps voor de digital mom
Over toegevoegde waarde gesproken: steeds meer smartphones in handen van de digital moms betekent dat je hen met leuke apps kunt bereiken. Apps die de zwangerschap volgen, apps de groeicurve van haar baby bijhouden …. Verzin het en maak er een app van.

Authentieke boodschapper
Je boodschap komt authentieker over, wanneer iemand in het netwerk van de digital mom deze boodschap verspreid….. zie daarom de volgende tip… 

Doel of middel?
Je doel moet niet zozeer toetreden tot haar netwerk zijn, maar meer het inschakelen van de digital mom voor jouw doel. Zij is namelijk bij uitstek degene die via haar netwerk jouw boodschap aan haar vriendinnen overbrengt. Een middel dus….

Verbinding
Mama-marketing gaat verder dan moeders ‘bereiken’. Zorg dat je haar ‘engageert’. Verbind je aan haar, zodat zij zich aan jou verbindt. Dit doe je door met toegevoegde waarde (oprechte adviezen, eerlijk productnieuws) in haar netwerk te treden.

 

Afgelopen weken kon je lezen welke levensfasen de digital mom doorloopt (deel 1) en waarmee je de digital mom bereikt (deel2).  

Bronnen: Friso moederonderzoek 2009, Razorfish, Jungle Minds, Mama Marketing